RAL·LIS: Škoda Motorsport recolza oficialment l’RE-X1 Kreisel, la versió 100% elèctrica del Fabia Rally2 Evo

FotoSkoda

Quan Kreisel Electric, proveïdor de la tecnologia híbrida obligatòria de la generació 2022 de World Rally Cars per al Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) de la FIA, va buscar socis per desenvolupar un cotxe de ral·lis totalment elèctric, Škoda Motorsport hi va veure una interessant oportunitat. Basant-se en la seva experiència amb el cotxe de la categoria Rally2, el departament de competició de Mlada Boleslav va actualitzar un xassís del Skoda Fabia Rally2 Evo per equipar-lo amb el tren motriu elèctric de Kreisel. El prototip resultant és l’Škoda RE-X1 Kreisel.

Amb més de 400 unitats venudes i nombroses victòries i títols en tot el món, la versió de ral·li de l’Skoda Fabia és el cotxe de referència de la seva categoria.

“El concept car Škoda RE-X1 Kreisel és una emocionant combinació de tecnologia tradicional i orientada al futur. Hem aportat la nostra millor experiència, basada en el desenvolupament de les tres generacions de l’Skoda Fabia de ral·lis”,

Michal Hrabánek, director de Škoda Motorsport .

“El concept car ofereix totes les possibilitats de configuració de l’última generació de l’Skoda Fabia Rally2 EVO, però amb un tren motriu totalment elèctric i realment crec que els aficionats als ral·lis trobaran aquesta combinació realment interessant.”

El motor elèctric dissenyat per Kreisel Electric ofereix una potència màxima de 260 kW i un parell motor màxim de 600 Nm en comparació amb els 214 kW i 425 Nm de el motor de gasolina turbo d’1,6 litres de sèrie del Skoda Fabia Rally2 EVO. Excepte l’esmentat tren motriu, la resta del cotxe es basa en el conegut Škoda Fabia Rally2 Evo de ral·lis amb algunes modificacions.

Per ser més específics, la suspensió va haver de ser modificada per implementar-hi la bateria al cotxe també va ser necessària una important modificació del terra de la carrosseria.

La bateria de ions de liti d’alt rendiment de Kreisel té una capacitat de 52,5 kWh i proporciona una tensió elèctrica de 860 volts. Per obtenir un rendiment òptim, el bloc de la bateria s’ha muntat el més baix possible en el xassís i s’ha refrigerat per líquid amb Shell E-Fluids.

“Estem molt il·lusionats amb la cooperació amb Škoda Motorsport Junts no només compartim la visió de futur sostenible de l’automobilisme. També seguim la mateixa estratègia de transferir tecnologies i solucions d’enginyeria de les carreres als cotxes de carretera.”

Philipp Kreisel, director general de la companyia

Kreisel Electric, de Rainbach / Àustria, també ha desenvolupat una estació de càrrega anomenada CHIMERO que funciona amb 200 kW per a ser utilitzada durant els ral·lis.

El primer xassís construït per Škoda Motorsport té especificacions per asfalt. Però Baumschlager Ral·li & Racing, el soci de el projecte per al programa de proves i les futures activitats de competició, ja ha començat a posar l’Škoda RE-X1 Kreisel a prova també sobre terra. La primera sortida durant una prova del Campionat de Ral·li d’Àustria està programada per a juliol d’aquest any.

Per estar preparats per a futures participacions en ral·lis FIA, Škoda Motorsport va donar suport a Kreisel Electric durant el procés d’homologació de l’Škoda RE-X1 Kreisel. Škoda Motorsport també proporcionarà més coneixements i assessorament tècnic durant el procés de desenvolupament en curs dirigit pel seu client Baumschlager Ral·li & Racing.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share