CIRCUITS: 12 Hores de Bathurst: Bentley guanya en un emocionant final

Jules Gounon va sobreviure a una punxada a última hora per a aconseguir una primera victòria en les 12 hores de Bathurst per a Bentley. Va ser una cursa marcada per la contínua amenaça de pluja.

Al final es va decidir a l’última ronda de parades, amb la sort de Gounon de poder continuar després de sofrir una punxada i aguantar el seu avantatge fins al final.

Raffaele Marciello/Maximilian Buhk/Felipe Fraga AMG va tenir un drama en els pneumàtics quan una punxada en els últims 10 minuts que el va portar a una parada extra no programada.

Marciello va caure breument al tercer lloc abans de la lluita que va mantindre pel segon lloc en la penúltima volta, però després va rebre una penalització de 30 segons que el va fer caure fins al sisè lloc.

Això va promocionar el McLaren de Tom Blomqvist/Alvaro Parente/Ben Barnicoat de tercer a segon, i al Mercedes 888 de Shane van Gisbergen, Jamie Whincup i Maximilian Goetz a tercer.

Mentre Soulet anava al capdavant després de la novena hora, hi havia una lluita animada darrere del líder. Goetz, lluitant en segon lloc amb pneumàtics gastats en el seu Mercedes 888, va ser atacat per Buhk.

Van estar costat a costat amb Murrays, Goetz va tenir la sort de mantenir-se el lloc a la pista. El cotxe del GruppeM finalment va passar en la marca de 9,5 hores quan Buhk es va obrir camí fins a la segona posició.

Vint minuts més tard, el cotxe va fer la seva penúltima parada, però no va canviar els pneumàtics en un intent d’agafar la davantera.

Va funcionar quan Soulet es va parar just en la marca de les 10 hores per a lliurar-li a Gounon el cotxe, que va sortir darrere del Mercedes.

A mesura que passavaen les volts, Gounon es va apropar fins a la part posterior de Marciello, però no va poder trobar una manera de passar-lo. Quan faltava poc més d’una hora, la batalla es va desbordar al pitlane quan Marciello va fer la seva última parada, la qual cosa va fer que el nou líder Gounon entrés en acció.

El francès va marcar el segment més ràpid en el sector u i es va posar en verd en el sector dos abans que el seu pneumàtic posterior dret es punxés.

El mal va ser minimitzat per estar prop de l’entrada als pits, la qual cosa significava que el Bentley podia ser reparat i tornar a la pista abans que el Mercedes – amb Marciello embussat darrere del Porsche #12 EBM en la seva volta de sortida.

A mitja hora del final, Gounon s’havia posat al capdavant a 8s i la seva major amenaça per a la victòria era una persistent amenaça de pluja.

Però, malgrat els forts vents i el fred, la pluja es va mantenir fins al moment exacte en què Gounon va travessar la línia de meta per a aconseguir una emotiva victòria.

Les punxades van resultar costoses per als equips dels Mercedes líders. El primer en cedir va ser Craft-Bamboo #77, que va perdre el tercer lloc per una parada innecessària mancant 25 minuts.

Després el Mercedes 999 va sofrir un problema en els últims 10 minuts, que el va deixar breument en tercer lloc, abans que Marciello tornés a atacar a Blomqvist en la penúltima volta.

Però els oficials van colpejar el cotxe i van rebre una penalització de 30 segons per tenir el motor de Marciello en marxa durant la parada.

Això va deixar al #999 en sisè lloc, amb el #888 pujant a l’últim lloc del podi. El Porsche 911 Absolute va acabar quart i el Mercedes 77 cinquè, seguit pel Mercedes 999 i el Porsche 912.

El segon 59Racing McLaren de Fraser Ross/Dominic Storey/Martin Kodric va acabar en una excel·lent vuitena posició general, i com a clar guanyador de la classe de plata.

Els honors del Pro-Am van ser per al Porsche de Carrera #4 Gove conduït per Ben Barker, Stephen Grove i Brenton Grove, que va acabar en desè lloc.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments