L’equip format per Joan Salvans i Marçal Mompió, al volant del seu Porsche 997 GT3 RS, ha revalidat la seva victòria al 3r Rally Les Masies de Voltregà, dominant la competició de principi a fi.
La prova, organitzada per V-Line Org, s’ha consolidat com a ral·li amb tots els ets i uts després d’una primera edició com a ral·liesprint. Des de la temporada passada la prova compta amb un recorregut de més de 100 km cronometrats i una llista d’inscrits que en aquesta edició ha fregat els 80 equips.
L’itinerari per aquesta edició tenia La Vola – Sant Pere, Oristà i Fontfreda, a repetir durant el matí, i La Trona, La Costa dels Gats i Prats – Olost a la tarda i nit. Els reagrupaments es van dur a terme en un punt emblemàtic de Manlleu com és la Plaça Fra Bernadí.
Genescà sorprén però Salvans s’imposa
L’inici de la competició va estar marcat per la sorpresa dels francesos Arnaud Genescà i Valentin Augé aconseguint el millor temps en el primer tram, La Vola, amb el seu Škoda Fabia R5.
Tanmateix, a partir del tercer tram, Salvans – Mompió van prendre el lideratge, consolidant-se progressivament al capdavant de la classificació en uns trams, molt amples i amb un asfalt en perfecte estat, que beneficaven molt les característiques del potent Porsche. Al final del matí, van arribar a l’equador del ral·li amb un avantatge de 21 segons sobre Toni Forné i Àxel Coronado, que competien amb un Škoda Fabia Rally2 evo.
Salvans – Mompió sota control
Durant la tarda, Salvans i Mompió van mantenir la seva solidesa, marcant 8 escratx de 12 possibles, assegurant així la seva victòria per segon any consecutiu. Forné i Coronado, amb un ritme constant i millorant tram a tram, van acabar en segona posició, mentre que Albert Orriols i Xevi Moreno, amb un altre Škoda Fabia Rally2 evo, van completar el podi després de l’abandonament de Genescà per problemes mecànics.
Altres destacats de la classificació
En la quarta posició es va situar Xavi Domènech i Susanna Cercadillo, també amb un Porsche 997 GT3 RS, seguint un ritme sòlid, però sense poder competir amb els tres primers. El top 5 el va tancar José Manuel Íñiguez i Ricard Martín, que van debutar sobre asfalt amb el seu Škoda Fabia R5.
Entre els 2 rodes motrius, el BMW M3 E30 d’Alejandro Dude i Dani Muntadas va oferir una bona actuació al volant d’un cotxe molt veterà, aconseguint la sisena posició, per tan sols cinc segons d’avantatge amb Rubén Muñoz i Javi Martínez al volant d’un Renault Clio Rally5, que van ser els millors en la tracció davantera, amb un pilotatge molt agressiu. Josep Traserra, copilotat per la seva neta Mariona Zanini amb el seu Porsche 997 GT3 RS, tancant els deu primers llocs.
Regularitat i Regularitat Sport
Pel que fa a la Regularitat, Carles Miró i Ivan Matavacas van repetir victòria amb el seu Porsche 911 SC, seguits per Carles Simón i Ramón Ferrés amb un BMW 325 E30, i Josep Cutrina i Albert Forcada completant el podi amb un Renault 5 Turbo 2. A Regularitat Sport, el triomf va ser per a José Luis Moreno i Isidre Noguera amb un BMW 320i E30, que van superar els equips amb el Renault 5 GT Turbo.