La Sharqiyah International Baja 2021, tercera prova del campionat va ser guanyada per Yasir Seaidan i Alexey Kuzmich al volant d’un MINI John Cooper Works. Una prova molt complicada per culpa de les condicions meteorològiques i els accidents que hi van haver.
Quin ha estat el millor moment de la prova?
En general des del principi ha estat una prova difícil: Des de les dificultats pròpies de viatjar a Aràbia Saudita, la quarantena obligatòria dins l’hotel durant 3 dies, l’anul·lació de la primera etapa, els accidents a la represa de la prova el segon dia, tot això afegit a diverses infraccions comeses per alguns participants. Potser el millor dia (tot i que no exempt de dificultats) va ser el dijous, quan es va disputar la Especial de Qualificació, ja que vam poder anar a veure a les dunes properes a la badia de la Mitja Lluna.
Quin ha estat el moment mes difícil?
En primer lloc, el divendres es va anar aplaçant l’inici de la prova degut a la tempesta de sorra que hi havia. Finalment, cap a primera hora de la tarda es va decidir anul·lar la primera etapa ja que fins i tot si el vent s’aturava, els participants arribarien de nit. A partir d’aquell moment es va estar estudiant com disputar el segon dia de la Baja. Finalment la solució per tal de perdre el mínim de quilometratge va ser el disputar durant el dissabte l’etapa que estava prevista pel divendres, i fer una segona volta al recorregut escurçada pel final. Es va decidir que els participants FIA sortissin els primers per aprofitar al màxim les hores de llum, i que els participants de motos i nacionals només fessin una volta al recorregut.
En segon lloc, el dissabte la cosa es va complicar cap al kilòmetre 80 on Al Rahji va bolcar en una duna, essent evacuat per l’helicòpter amb possibles lesions d’esquena. El seu copilot també es queixava de l’esquena i això va fer mobilitzar el segon helicòpter. Al cap de pocs minuts es van produir diversos accidents quasi simultanis entre el km 60 i 70, on un pilot de quads es trobava inconscient, un pilot de motos tenia les dues cames trencades, i un altre el canell. L’organització va estar a punt d’aturar la prova per falta d’ambulàncies i helicòpters, pero de fet, tots els participants FIA ja es trobaven al darrer sector de l’especial. Per la segona volta al recorregut ja es disposava un altre cop dels mitjans aeris i ambulàncies i es va poder disputar normalment.
Malauradament, no van poder salvar la vida del pilot de quads.
Què és el que més t’ha sorprès?
Potser el més sorprenent de la prova va ser poder comprovar com pot canviar el terreny al desert d’un dia per l’altre.
Ja dos dies abans de començar la prova, l’equip de reconeixements va detectar fins més de 20 modificacions al roadbook de la primera etapa, i 60 modificacions a la segona etapa (que finalment no es va disputar). Degut a la tempesta de sorra, els pilots es queixaven que moltes de les referències del roadbook no es podien veure, ja que una nova capa de sorra havia tapat moltes traces i pistes que havien de servir de referència.
En aquest aspecte, cal destacar la perfecta navegació del copilot de Llambilles Oriol Vidal, que tot i obrir pista durant tota la prova amb el poc potent Can Am del pilot saudita Saleh Alsaif, no va cometre els errors que van retardar altres pilots amb muntures molt més competitives. Al final una 3a posició final va ser la recompensa.