Aquests últims dies han estat negres per al món dels ral·lis. La mort d’un pilot d’elit com Craig Breen i la de l’equip participant Rally Villa de Tineo format per Julio César Castrillo y Francisco Javier Álvarez, ens han sacsejat de cap a peus.
El peatge que han pagat aquests pilots per gaudir del seu esport preferit o la seva professió ha estat massa elevat. Tothom que es fica el casc i entra dins d’un cotxe de curses sap als riscos que s’exposa, però això no és cap consol per la família, amics o qualsevol d’amant del motoresport.
És per això que aquestes pèrdues no poden quedar en un malson d’un dia de primavera. Aquestes vides truncades han de servir perquè els organismes pertinents en prenguin nota i treballin perquè no tornin a succeir. Al cap i a la fi, és una de les missions del món de la competició, trobar solucions a problemes que després ens en beneficiem tots en els nostres vehicles de carrer.
Com ja va passar a la F1 amb l’arribada de l’halo després de l’accident de Massa, cal trobar una solució perquè aquests accidents en un futur no suposin perdre una vida. Evidentment, hi haurà moltes variables incontrolables en un esport com són els ral·lis on els quilòmetres de trams fan que les situacions de perill siguin molt superiors a les que poden trobar-se en un circuit on l’entorn és controlat, però s’ha de treballar per reduir aquest percentatge de probabilitat el més proper a 0.
Les solucions es troben analitzant què ha passat, investigant amb nous materials o tècniques, provant-les en competició i treballant perquè ningú pagui amb la seva vida la pràctica de l’esport. Que la crueltat al món de la competició sigui un trist record del passat.
Craig, Julio i Javier, moltes gràcies per tot els que ens vau fer gaudir.