Dijous, 30 octubre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

EXTREME E: Acaba l’era elèctrica, arriba l’hidrògen i la FIA Extreme H World Cup

Tot feia pensar que el certamen de l’Extreme E no arribaria a tindre tant de ressò com ho ha acabat fent. I és que les proves han estat emocionants amb molts al·licients i convidats.

La “Season 1” iniciava a Neom, a l’Aràbia Saudita, on els equips de Cupra, ACCIONA, X44, RXR, JBXE, Veloce, Chip Ganassi i Andretti apostaven pel futur elèctric de les curses en entorns sostenibles.

Diferents canvis de format i la incessant investigació en el futur més immediat de la tecnologia hidrògen han fet que aquest certament arribés a un abrupte final l’any 2024 on la temporada “Season 4” no va concloure de la forma que tots esperàvem.

Aquesta setmana, l’Extreme E tancarà la paradeta a per sempre després de 5 anys, amb nous equips que omplen els buits de d’altres com Andretti, RXR Rosberg X Racing que han estat baixa amb l’anunci de la introducció de l’hidrogen.

Qiddiya (Desert X Prix) ha estat l’escollida seu de l’última prova de l’Extreme E i a la vegada el lloc on l’hidrogen farà la seva primera aparició com a Copa Mundial FIA.

Extreme E

L’equip Hansen Motorsport, un habitual del ral·licròs, s’afegeix a l’Extreme E (i l’Extreme H) fent servir l’estructura de l’equip Andretti qui deixa la competició després d’haver participat des de la concepció de les sèries.

Extreme E

El conegut disc jockey Carl Cox torna a apostar per la sostenibilitat i per l’última prova elèctrica i el futur amb l’hidrogen. Aquesta vegada, els pilots escollits son habituals del World Rallycross, Klara Andersson i Timo Scheider, aquest última será l’encarregat de gestionar l’equip del DJ britànic amb el seu equip Scheider Motorsport.

Extreme E

Jenson Button torna amb el seu equip, JBXE, segueix la seva odisea a l’Extreme E on no han gaudit de bones temporades, arrossegant molts problemes que els han deslluït aquests últims 4 anys on no han pogut gaudir de caps de setmana sense cap tipus de problema. També serán inscrits a la Copa Mundial de la FIA per l’Extreme H.

Els seus pilots, Christine Giampaoli Zonca, la pilot italo-espanyola torna a la competició i aquesta vegada li acompanyarà el pilot finès Tommi Hallman qui fins ara només havia pogut ser present com a pilot reserva.

Extreme E

STARD, l’equip de Manfred Stohl, és sens dubte una de les novetats més sonades per a l’Extreme E, després de la seva desaparició al mon del ral·licròs, tornen a involucrar-se en un campionat elèctric i alhora l’hidrogen. Comptaran amb una dupla de joves pilots amb molt talent, Amanda Sorensen qui compta amb molta experiència al mon de l’offroad i el doble campió britànic i campió europeu de ral·licròs, Patrick O’Donovan.

Arribem als últims campions, la dupla de Johan Kristoffersson i Mikaela Ahlin-Kottulinsky, novament junts però aquesta vegada amb l’esquadra KMS (Kristoffersson Motorsport) qui “abandona” el campionat FIA de ral·licròs per endinsar-se en el món de l’hidrogen.

Extreme E

L’equip EVEN, que actuarà d’equip satèl·lit per KMS, junta una plantilla de pilots noruecs amb el polifacètic pilot de ral·lis i ral·licròs, Ole Christian Veiby que acompanyarà a la pilot Hedda Hosas, qui ha estat la pilot reserva i l’encarregada de testejar el nou vehicle a hidrogen, el “Pioneer25”.

Extreme E

L’ACCIONA Sainz, gestionat per la catalana QEV Tecnologies confirma la seva participació a la prova final de l’Extreme E amb els seus dos pilots, Fraser McConnell i la nostra estimada Laia Sanz.

Extreme E

Per últim, Jammel Motorsport (operat per QEV Technologies) és l’última incorporació a l’Extreme H, que també aprofita el cap de setmana de comiat de l’etapa elèctrica.

En la seva plantilla, l’antiga de Veloce Racing, está formada pel suec Kevin Hansen i la pilot de ral•li australiana, Molly Taylor, qui juntament amb Johan Kristofferssoncvan guanyar la primera edició de l’Extreme E per RXR Rosberg Racing.

La setmana següent a l’acabament de l’Extreme E, l’hidrògen cobrarà el protagonisme amb un nou format (3 proves diferents) del qual parlarem en un nou article.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments