Dijous, 30 octubre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

EXTREME H: L’Hidrogen entra en acció

El FIA Extreme H World Cup s’inicia just la setmana sortint del recent final de l’etapa elèctrica, l’Extreme E. Un nou cap de setmana novament marcat per la forta competició que s’ha vist en el darrers anys al certamen elèctric i amb diferents particularitats que en els pròxims paràgrafs anirem descobrint.

Aemilia Cumberland – Extreme E

Ens tornem a trobar a la ciutat artificial de Qiddiya, concretament a les muntanyes de Tuwaiq, on igual que a l’Extreme E, els nous vehicles a hidrogen (“Pioneer25”) hauran de demostrar que són forts successors de l’Oddisey21 en un traçat força exigent per a les mecàniques i amb moltes parts tècniques que posaran a prova màquina i pilot. Els salts amb fortes caigudes, corbes peraltades, rasants a alta velocitat i rectes amples són els ingredients per un cap de setmana amb molta acció a la pista.

Extreme H

Per a l’Extreme H el format de curses varia respecte al seu antecessor. Tornen els temps contra el crono (Time Trial), que es disputaran en la jornada de dijous, on els pilots masculins i femenins disputaran l’especial en circuit i la suma de tots dos donarà punts segons aquests hagin classificat.

Per al següent dia, el que s’ha plantejat és un format de curses 1 vs. 1 (Head to Head), amb pilots homes i dones disputant-se els punts, aquesta vegada lluitant per posició a la cursa i no pas per temps com a la jornada anterior.

Per últim, les curses amb tots els participants (Multi-Car) amb dues rondes de 4 vehicles cadascuna on es tornaran a jugar els punts en curses aferrissades frec a frec en la última jornada del llarg cap de setmana.

“Pioneer 25”

Aquest és el nom del nou prototip de l’Extreme H, la nova aposta d’Alejandro Agag pel “motoresport” una vegada més, generant ressò i alhora esdevinga Copa Mundial FIA, convertint-se en la primera competició amb hidrogen al món.

Extreme H

La tecnologia a hidrogen és la tecnologia que donarà empenta a les màquines que faran servir els pilots. Un vehicle amb algunes similituds de morfologia a l’Oddisey 21, però que és completament nou per a l’ocasió. Els “Pioneer25” també són construïts per Spark, l’empresa francesa a qui la promoció de l’Extreme E i H li ha confiat el repte de fabricar els prototips.

Extreme H

El “Pioneer 25” es caracteritza especialment per tindre la posició del pilot al centre de l’habitacle a diferència de l'”Oddisey 21″ de l’extinta l’Extreme E. Aquesta nova màquina serà capaç de donar uns 550 cavalls de potència que acceleraran de 0 a 100 en uns 4,5 segons.

Extreme HEl prototip de “Pioneer25” en la seva presentació publica a Londres sobre el vaixell St Helena – Extreme E

Pel que fa als equips participants, gairebé tots els participants del darrer cap de setmana a l’Extreme E serán presents en l’inici de l’era a hidrogen, amb una sola absència.

L’equip Zeroid i QEV Technologies es sumen a l’hidrogen, en el lloc de l’ACCIONA Sainz, qui amb el final de l’Extreme E, tanca una era on han acaronat el títol en diverses ocasions, mala fortuna pels Ekstrom, McConnell i la nostra Laia Sanz que s’acomiada en aquesta particular etapa sobre les quatre rodes.

Extreme H

Zeroid, la marca de la catalana de QEV Technologies, presenta una plantilla de joves talents, Fraser McConnell qui segueix amb QEV, i l’americana Gray Leadbetter, qui compta amb experiència al món del off-road i no és cara nova, ja que se l’ha vist córrer a l’Extreme E amb l’equip NASCAR, Legacy Motor Club.

Els pilots reserva (Reserve drivers) seran els mateixos del darrer cap de setmana, el francès Adrien Tambay (qui ja va correr a l’Extreme E a Xile fa dos anys per Cupra XE) qui en cas de ser requerit per algun equip a mode de suplent faria el seu debut a l’Extreme H, mateixa situació per a la pilot alemanya Claire Schönborn, qui va fer el seu debut a l’Extreme E en el lloc de l’accidentada i masegada Molly Taylor (Jameel Motorsport) en el darrer cap de setmana.

Cap de setmana amb moltes novetats que promet ser un aperitiu per tal de mostrar les primeres passes d’aquest nou camí de la competició cap a l’eficiència i la sostenibilitat que tant promou Alejandro Agag i que tant encert i repercussió està generant en el món del motoresport.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments