Hyundai Motorsport centra la seva atenció en el Ral·li de Turquia, onzena ronda de la temporada 2019 del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), ja que el seu objectiu és mantenir i ampliar el seu lideratge en la classificació de fabricants.
El millor ritme sobre l’asfalt dels Hyundai i20 Coupe WRC al Ral·li d’Alemanya es va veure malauradament obstaculitzat per un problema de transmissió el divendres i una punxada a meitat de carrera dissabte. No obstant això, l’equip va ser capaç de mantenir-se al capdamunt del campionat a falta de quatre rondes per al final de la temporada.
El Ral·li de Turquia torna a la terra en un esdeveniment en el qual la temperatura ambient i les exigents condicions de l’escenari suposen una gran càrrega per als cotxes i els seus motors. Hi ha diverses rutes al llarg de la pintoresca costa de la Riviera turca, però la bellesa no és més gran que el risc: les especials rocoses poden ser implacables, el que fa que la velocitat sigui la segona opció després d’un enfocament conservador.
Hyundai Motorsport comptarà amb una alineació de tres tripulacions, igual que la del Ral·li d’Alemanya. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul i Andreas Mikkelsen / Anders Jaeger-Amland s’uniran a Dani Sordo / Carlos del Barrio per al primer ral·li de terra de la tripulació espanyola des de la seva victòria en el Ral·li Itàlia Sardegna.
El trio ha tingut l’oportunitat de provar el Hyundai i20 Coupe WRC a la terra abans de Turquia, ja que l’equip busca un rendiment sòlid, fiable i rodó.
El director de l’equip, Andrea Adamo, va dir:
«Estem decidits a mostrar un ritme competitiu i fiable aquest cap de setmana. A falta de només quatre proves per al final de la temporada, no ens podem permetre tenir més que bons resultats constants. Les nostres tres tripulacions han tingut un bon rendiment en esdeveniments de terra aquest any i estarem buscant la nostra quarta victòria de la temporada a Turquia. No hi ha lloc, ni excusa, per al més mínim error. «
Neuville:
«El ral·li de Turquia és un esdeveniment difícil. L’any passat vam veure molts cotxes retirar-se, incloent-nos a nosaltres mateixos mentre anàvem al capdavant, però aquest any haurem de contraatacar. El nostre cotxe ha estat molt fort en aquest tipus de carreteres en el passat , així que no podem esperar a ser-hi. Sabem que hem d’empènyer i estar en el ritme des del principi, però estem segurs que podem estar en la barreja per la victòria «.
Mikkelsen:
«Turquia és un d’aquells esdeveniments en què cal trobar l’equilibri entre velocitat i consistència, sense danyar el cotxe. És molt dur en totes dues passades, però sobretot en la segona . És molt fàcil apretar massa, colpejar algunes roques i destruir el cotxe o els pneumàtics. És una batalla de supervivència, però si vols guanyar aquí has de conduir ràpid i estar compromès «.
Sordo:
«Aquest va ser un nou ral·li per a tots l’any passat i vam estar aquí per fer el reconeixement, així que estem familiaritzats amb algunes de les especials. L’any passat no vaig fer el Ral·li Itàlia Sardegna i vaig guanyar aquesta temporada, així que vegem què passa! quan les condicions són dures per als cotxes és quan el nostre equip és realment fort. Espero que passi el mateix a Turquia. Tenim un avantatge amb la nostra posició a la carretera, i estem segurs que amb el cotxe sobre terra».