La proposta per al GP de Miami, per acollir una pista de F1, vol utilitzar tant els carrers públics com l’àrea d’estacionament de l’estadi, del seu de equip de la NFL Miami Dolphins, que està ubicat a la zona de Miami Gardens, a uns 25 quilòmetres al nord del centre de Miami.
L’oposició a l’esdeveniment va argumentar que es requeria una audiència pública a gran escala per discutir els impactes totals de la contaminació atmosfèrica i acústica, així com la interrupció dels tancaments vials durant l’esdeveniment.
Els polítics van aprovar dues votacions, totes dues encaminades a dur a terme el procés de portar la F1 a la zona de l’estadi. La primera estava relacionada amb el requisit de donar un vistiplau després d’una audiència pública; la segona estava relacionada amb els tancaments de carreteres públiques que requerien l’aprovació a nivell de comissionat del comtat.
El grup opositor contra l’esdeveniment esta encapçalat per l’ex comissionada del comtat Betty T. Ferguson , que va sostenir que estudis de la localitat havien mostrat «efectes mortals» a través de la contaminació atmosfèrica i acústica.
«És una cursa de Fórmula 1 en una comunitat de veïns»
«La majoria dels residents de Miami Gardens no volen veure carreres de F1 al No longer easy Rock Stadium, el consell municipal de Miami Gardens va votar en contra de la Fórmula 1.
L’alcalde de Miami Gardens, Oliver Gilbert , també es va pronunciar en contra de la cursa:
«Entenem que estem en el negoci del turisme, però aquest ha de ser un bon lloc per viure i no només per visitar.
«La F1 pot portar gent, però la gent que viu aquí importa i de vegades ens oblidem d’això. Hi ha gent vivint a la volta de la cantonada, hi ha escoles allà. No estic en contra dels esdeveniments, però no tots els esdeveniments són iguals. No és un lloc per fer esdeveniments que són tòxics per a la gent».
Parlant en nom dels propietaris de l’estadi, Marcus Bach-Armes , director major d’assumptes legals i governamentals dels Miami Dolphins, va pressionar perquè la comissió votés a favor de portar la F1 a Miami, i volien que l’esdeveniment es quedés al comtat després que els plans per al circuit urbà del centre de la ciutat no van tirar endavant.
Va dir que l’esdeveniment seria » un impacte gegant en el tema econòmic per a aquesta àrea «i va argumentar que l’estadi és un actiu regional que està equilibrat amb els residents, i que hem treballat juntament amb ells per resoldre els problemes abans. No entenc per què la resposta ara és simplement no.
«El fàcil és dir ‘no’, però hem de treballar-hi perquè beneficiï la comunitat. Sempre ho hem fet, i esperem tenir l’oportunitat de fer-ho. Seria vergonyós renunciar a aquesta oportunitat «.
La idea anterior del Gran Premi de Miami – per córrer una cursa de carrer al voltant de les àrees de Bayfront Park, Biscayne Boulevard i Port Miami – es va veure obstaculitzat per la vehement oposició pública a la interrupció que l’esdeveniment causaria als residents, juntament amb la pèrdua dels terrenys al voltant de l’estadi de bàsquet de l’American Airlines.
El director comercial de Fórmula 1, Sean Bratches, i el dues vegades campió del món de Fórmula 1, Emerson Fittipaldi, també van pressionar per fer l’esdeveniment durant la reunió amb l’Ajuntament.
Cap al final de la reunió, el alcalde de Miami-Dade, Carlos Gimenez, que ha estat un dels partidaris de l’esdeveniment, va concloure:
«Aquesta cursa de Fórmula 1 seria un esdeveniment fantàstic. Espero que puguem resoldre això amb la comunitat a la qual afecta».