Sainz no va poder marcar una volta cronometrada en la Q1, i per tant es va classificar 20°. Renault va trobar la causa del problema després de la sessió, però no s’ha pres una decisió sobre si s’instal·larà algun component nou.
Té un motor de «divendres» d’alt quilometratge que va usar en els lliures, però no hi hauria penalització addicional si s’instal·la un nou V6, ja que ja surt a la part del darrere.
L’equip també té l’opció de realitzar canvis en la configuració del monoplaça, com eliminar resistència aerodinàmica perquè sigui més fàcil avançar, el que li portaria a sortir des del pitlane.
«Encara està en l’aire en aquest moment «, va dir el cap de l’equip McLaren , Andreas Seidl . «Encara hem d’esbrinar què volem fer, quines seran les conseqüències«.
«I també tenim una primera anàlisi ara, que ens diu que el sistema de cablejat de l’encesa va fallar i això va causar una pèrdua de potència que Carlos va sentir i no vam poder solucionar «.
Sainz va admetre que gestionar els seus pneumàtics seria el major problema per a la remuntada a Interlagos.
«Aniré en mode màxim atac, suposo», va dir. «Òbviament, això no sempre funciona amb els pneumàtics Pirelli . Per tant, serà un equilibri entre gestionar els pneumàtics i atacar al màxim. Probablement sigui una cosa molt difícil d’aconseguir, però d’alguna manera sempre has de trobar una manera «.
El company d’equip de Sainz, Lando Norris, només va poder ser 11 º després d’una sessió de classificació neta, el que indica que hi ha hagut una caiguda en el rendiment, en comparació amb les últimes carreres.
«Crec que hem vist algunes tendències aquest any en algunes pistes que hi ha certs tipus de corbes en les que no som molt forts. I probablement aquesta pista té molts d’aquests tipus de revolts. I és per això que el rendiment disminueix depenent de cada circuit, però tampoc vol dir que no puguem arribar als punts «.