L’INFAME DAKAR 2020: Els participants donen l’OK al nou sistema de RoadBook

Després de la primera meitat de carrera, en la qual tots els dies han passat coses i la classificació ha anat donant girs, pilots i copilots es mostren satisfets del llibre de ruta del Dakar 2020. La presència de Jean-Paul Cottret -set vegades guanyador del Dakar en cotxes amb Stephane Peterhansel- obrint pista amb diversos dies d’antelació i fent correccions en el recorregut ha convençut a tots, encara que en ocasions alguns detalls s’hagin escapat.

Peterhansel, 13 vegades guanyador de Dakar: «Està sent una navegació complicada, però no sintètica. és complicada perquè el terreny ho és, així que això és positiu. És just que donin el llibre de ruta al matí. Per a mi és perfecte que sigui així, perquè quan el teniem a la nit, teniem un mapman en l’equip, el revisa per Google Earth, tu fas el mateix, perds molt de temps… per a mi és millor descobrir cada matí com és l’etapa «.

Per la seva banda, Nasser Al’Attiyah, comparteix l’opinió del seu rival francès: «És interessant rebre el llibre de ruta a la sortida. No és fàcil, però és un bon moviment i espero que l’any que ve el donin cada dia al matí. Confiem en la gent que està fent el llibre de ruta, està molt ben fet «.

Lucas Cruz , copilot de Carlos Sainz i dues vegades guanyador del Dakar , deixa clar que la complexitat de la seva tasca ara és més gran , sobretot quan toca obrir pista.

«Aquí és més complicat obrir pista que l’any passat, perquè han rebuscat molt en el tema de la navegació, el tema de pistes poc visibles, de basar-te molt en els rumbs … Hi havia moltes pistes paral·leles que et podien despistar, així que és complicat «, va comentar el català aquests dies.

«El pitjor és que són pistes amb molta pedra i a l’hora que toca el sol, no es veuen molt, has d’anar molt a poc a poc i trobar el pas. Personalment m’agrada perquè tens més temps per descansar i descartes les suspicàcies dels últims anys. Ens han obligat a canviar una mica la manera de pensar i processar la informació que teníem abans «.

Alex Haro, el nou copilot de Giniel de Villiers a Toyota i segon al Dakar 2019 amb Nani Roma, considera que li han posat «molta dedicació» i «passió» a el llibre de ruta d’aquesta primera edició a l’Aràbia Saudita.

«El país és una passada i ens estan ficant per uns llocs encantadors, ho estic gaudint molt i el llibre de ruta la veritat és que es nota que li han posat molta dedicació, molta passió i hi ha una professionalitat darrere de tot ell. M’agrada i espero que continuïn així fins a l’acabament.»

«Sí, la complexitat és més elevada. Sobretot aquests primers dies hem anat entre canons, sortint de pistes en lleres de rius que no es veuen, és bastant difícil, però està ben fet i es pot seguir. Però el problema és que si hi ha un petit error en aquest tipus de llibre de ruta amb aquest tipus de geografia, seria molt complicat. Han fet una bona feina «.

Carlos Sainz i el seu cap en MINI X-Raid, Sven Quandt , també han reconegut la gran feina d’ASO, que ha organitzat aquest Dakar «de manera brillant».

«Cal destacar que han organitzat tot en menys de 12 mesos. Està sent un Dakar brillantment organitzat, no tenim cap queixa amb l’organització, no com en el passat, que hi va haver-ne diverses. Està sent excepcional i és un dels millors Dakars que he vist i he estat aquí des de fa 30 anys, va comentar el directiu alemany.

» Estem tenint aquest llibre de ruta al matí i crec que està fent tot molt més just. Des que porto fent el Dakar és, de lluny, el millor llibre de ruta que hem tingut. De vegades ens perdem, però és el nostre error segurament, no del llibre de ruta. Fins ara el nivell que té és de lluny el millor des que corro aquí «, va afegir Sainz, guanyador de el ral·li en 2010 i 2018.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments