RAL·LIS: Els equips privats preocupats per fer front als costos futurs

Vincent Ducher, coordinador de ral·li en Sainteloc Racing, va admetre estar preocupat pel context que travessarà el motoresport en 2021, a causa de la crisi econòmica causada per la pandèmia del Covid-19.

“L’ERC està buscant noves dates per a Letònia i Polònia. Per a la meva sorpresa, Roma manté la seva presència i després veurem què ocorrerà amb Açores. Els organitzadors i promotors poden fer el que vulguin, però les veritables decisions són preses pels governs!”.

Al marge de la data de Polònia, establerta ara com ara del 26 al 28 de juny, l’ERC preveu continuar després amb Letònia com a segona ronda, del 10 al de 12 juliol. Després, s’espera que el Rallye de Roma Capitale es dugui a terme del 24 al 26 de juliol.

Independentment de com evolucioni el factor ‘calendari’, les majors preocupacions de l’equip estan ficades al 2021. Segons Vincent Ducher, la pròxima temporada serà el moment en el qual es palparà un major impacte per la crisi econòmica que ha provocat el coronavirus.

El que està en mans de la FIA i els promotors en aquest moment és la reducció de costos per a 2021. Encara tinc confiança per a enguany, però estic molt preocupat de cara a la pròxima temporada”, va admetre el coordinador de ral·li en Sainteloc Racing.

“Per a 2020, crec que les coses poden funcionar, perquè els pilots ja havien fet els seus pressupostos. Pot ser que tinguin menys recursos, però com és possible que hi hagi menys ral·lis, això hauria d’equilibrar tot. Però d’altra banda, no serà possible tornar a començar de nou en 2021 si és que mantenim el mateix esquema de 8 carreres en ERC, 13 en WRC i si no afrontem una reducció de despeses”.

“En l’automobilisme, tots vivim més enllà de les nostres possibilitats, i quan hi ha una crisi, has d’eliminar tot el que no és essencial. Tots reduiran les seves despeses. Llavors li vaig dir a la FIA que per als equips privats, els costos havien de reduir-se en un 40%”, va assegurar Vincent Ducher.

“El model econòmic del promotor es basa a tenir 13 o 15 proves i si només queden 8, aquest model es desploma. Però som aquí per a viure! Necessitem que hi hagi equips clients que puguin pagar el cost de córrer tants esdeveniments en aquestes circumstàncies”.

“Haurien de preguntar-se si els organitzadors dels ral·lis poden prescindir dels equips privats. No han d’oblidar que proporcionen una gran part dels ingressos amb les tarifes d’inscripció”, va advertir Ducher.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments