Lotus Evija, el súpercotxe elèctric

L’aerodinàmica és un factor fonamental en el desenvolupament de qualsevol cotxe esportiu, ja que el bon ús d’aquest dóna lloc a millorar el rendiment i les prestacions i també optimitzar el consum.
 

Lotus arriba al segment d’hiperport esport elèctric davant de tota la competició. El recent introduït Evija és el model de producció de sèries més potent del món, que ofereix al voltant de 2000 CV, extret d’un sistema d’accionament elèctric, format per quatre motors. El fabricant britànic diu que «aquest sistema altament eficient és la densitat energètica més lleugera i més alta que s’ha muntat mai en un cotxe», però les excepcionals credencials dinàmiques també s’expliquen pel baix pes establert gràcies a l’ús de fibra de carboni en la construcció del monocau. , per permetre contenir 1600 kg. I, per descomptat, en la cura aerodinàmica, amb molta preocupació per millorar el pas de l’aire pel cos, motivant fins i tot l’obertura de canals voluminosos al costat de les rodes posteriors per al flux d’aire i, alhora, la producció de càrrega aerodinàmica, una tasca per que uneix el difusor gran a la part posterior.

Lotus Evija Front Three Quarter

Dosis massives d’aire fresc

La actuació aerodinàmica dels enginyers d’Evija mereix ser vista amb una lupa i Richard Hill, el màxim responsable d’aquest departament de Lotus, va permetre que la radiografia es realitzés amb el funcionament espectacular dels apèndixs aerodinàmics del cos. Amb aquest nou vídeo, és possible comprendre com es canalitza l’aire a les zones fonamentals del cotxe, destacant les grans entrades d’aire que hi ha a la part davantera i la part inferior plana que permet portar masses dosis d’aire cap a la part posterior del cotxe.

«La majoria dels cotxes han de crear un forat enorme a l’aire per poder aprofitar tota la seva força, però Evija és única per la seva porositat», explica Hill. «El cotxe, literalment, empassa l’aire. El front actua com una boca; ingereix l’aire, absorbeix cada quilogram del seu valor, en aquest cas, la força aerodinàmica, i després s’exhala a través de l’elaborada secció posterior ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments