La Real Federació d’Automobilisme permet, a partir d’enguany, la participació dels WRC oficials pels trams del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt. Aquesta situació només s’aplica a tres marques: Toyota, Hyundai i Ford M-Sport. A més, sense puntuar ni bloquejar als equips habituals del certamen.
D’aquesta manera, si algun d’aquests equips ho sol·licités, podria participar en alguna prova del CERA Terra Mundis. Aquest fet és habitual en altres Nacionals per Europa, on les esquadres oficials aprofiten cites esporàdiques per a realitzar test de cara a carreres del Campionat del Món. Un exemple d’això el va protagonitzar el belga Thierry Neuville amb la seva participació en el Ypres Ral·li Masters 2019 amb el i20 WRC.
Aquesta nova situació obre la porta a que els equips oficials no perdin de vista el RallyRACC. La prova catalana, que aquest any ha perdut la seva puntuabilitat per al Campionat del Món, estarà de tornada al calendari al 2021. Segur que molts equips no volen deixar passar l’oportunitat de provar en els mateixos trams que un any més tard estaran corrent contra el cronòmetre.