Coneixem el nou BMW M5/M5 Competition 2021

Amb el seu redisseny estilístic, concepte de control millorat per experts i la pantalla central ampliada a 12,3 polzades, els nous BMW M5 i BMW M5 Competition (consum combinat de combustible: 10,6 – 10,5 l/100 km i emissions de CO2 combinades: 242 – 239 g/km ) combinen més eficaçment que mai la inigualable usabilitat diàriament d’una berlina de representació amb el dinamisme dels esportius d’elevat rendiment.

BMW M GmbH ha convertit als seus BMW M5 (consum combinat de combustible: 10,6 – 10,5 l/100 km i emissions combinades de CO2: 242 – 239 g/km) i BMW M5 Competition (consum combinat de combustible: 10,6 – 10,5 l/100 km i emissions combinades de CO2: 242 – 239 g/km) millor que mai en berlines d’elevat rendiment amb diversos ajustos estilístics i un concepte de control hàbilment perfeccionat. El motor V8 de 4,4 litres amb tecnologia BMW M TwinPower Turbo desenvolupa 441 kW/600 CV en el BMW M5 i 460 kW/625 CV en el BMW M5 Competition. La caixa del canvi automàtica M Steptronic de vuit velocitats amb Drivelogic s’ofereix de sèrie, igual que la tracció total M xDrive, que també inclou un ajust 2WD per a una tracció posterior pura.

Amb uns nous amortidors, que procedeixen del BMW M8 Gran Coupé, i amb una nova posada a punt del xassís, el BMW M5 Competition ofereix una conducció i dinamisme al límit encara millors, combinats amb uns nivells de confort superiors. El BMW M5 Competition és set mil·límetres més baix que el BMW M5 i inclou ajustos específics de suspensió i molls. Aquesta configuració té en compte la potència extra del seu motor i es nota clarament en rodar en circuit.

El BMW M5 accelera de 0 a 100 km/h en només 3,4 segons i aconsegueix els 200 km/h en tan sols 11,1 segons. El BMW M5 Competition supera una fracció abans totes dues marques: 100 km/h en 3,3 segons i 200 km/h en 10,8 segons.

Igual que en la nova gamma del BMW Sèrie 5, l’actualitzada graella de doble ronyó descendeix més cap al faldó davanter; el seu marc cromat està dissenyat com una sola peça que emmarca tots dos elements, que incorporen barres dobles M específiques i el distintiu M.

El faldó davanter redissenyat té un contorn més audaç i preses d’aire als costats de majors proporcions, mentre que la gran entrada d’aire central exhibeix una forma hexagonal i incorpora el radiador d’oli al costat del sensor de radar per al control de creuer actiu (ACC).

Els nous contorns de llum en forma de “L”, que es dibuixen en estretes línies cap al ronyó de la graella, afegeixen dinamisme als nous fars LED. L’opció per primera vegada dels fars en Shadow Line BMW Individual afegeix un to de color fosc als fars LED adaptatius i a la llum làser de BMW.

Els pilots posteriors de LED aporten un efecte tridimensional i proporcionen una nova visió de la típica forma en “L” de BMW amb la seva característica signatura lumínica.

La pantalla d’informació central més gran, amb una diagonal de 12,3 polzades, permet que sigui més fàcil que mai comprovar d’un cop d’ull les innombrables funcions dels sistemes de dinàmica de conducció i el BMW M xDrive.

El nou concepte de control, amb dos botons en la consola central, procedeix del BMW M8. El botó de M Mode permet al conductor canviar ràpidament entre els ajustos ROAD i SPORT. El comandament de configuració accedeix directament al menú de la pantalla central, on es pot seleccionar una configuració personalitzada per a les opcions de la cadena cinemàtica i el xassís. El BMW M5 Competition a més ofereix la manera TRACK, per a experimentar en circuit una experiència M total sense filtres.

Les pintures metal·litzades Grisa Brands Hatch i Rojo Motegi són noves, així com les BMW Individual Blau Tanzanita II metal·litzat, Rojo Aventurine II metal·litzat i Frozen Bluestone mati metal·litzat. El Champagne Quartz metal·litzat s’ha rebatejat com a Gris Alvit metal·litzat.

Les llandes M de 20 polzades amb ràdios dobles en Grisa Orbit polit, conegudes del BMW M8, ara també estan disponibles com a opció.

Els frens composts M de sèrie ara es poden demanar amb pinces pintades en Negre d’alta lluentor o Rojo d’alta lluentor com a alternativa a l’acabat blau ja existent.

BMW M5/M5 Competition 2021: fotos y todos los datos de las berlinas deportivas

BMW M5/M5 Competition 2021: fotos y todos los datos de las berlinas deportivas

BMW M5/M5 Competition 2021: fotos y todos los datos de las berlinas deportivas

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments