Després de recórrer 94.000 quilòmetres, aquest BMW i3s només va gastar 20 euros en electricitat. El propietari del compacte bavarès, un australià que fa uns dos anys va apostar per la instal·lació d’una xarxa fotovoltaica completa a casa seva.
Per a molts, la inversió continua sent gran per garantir un retorn satisfactori, tot i que amb la democratització de la tecnologia els preus de les plaques solars i les bateries són cada cop més competitives.
També el BMW i3s en qüestió, en la seva versió superior, amb 184 CV, per un consum anunciat de 12,8 kWh per cada 100 quilòmetres recorreguts, està lluny de ser la compra més racional del segment.
Aquest australià té un sistema elèctric complet amb una potència instal·lada de 28,8 kW, suficient per garantir una independència energètica gairebé al 100%, amb les darreres dades recollides que indiquen que en dos anys va aconseguir exportar 20MWh i només va utilitzar 3 MWh de la xarxa a una mitjana de 137 kWh al mes.
En total, el vehicle va consumir 13.142 kWh, gastant poc més de 20 euros en electricitat durant els 94.000 quilòmetres recorreguts els dos últims anys. I si ja estàs pensant que la factura no s’atura aquí, tens raó. A la llista de despeses amb aquest i3s, hi hem d’afegir els costos de manteniment i peces de desgast, que sumen 54 euros d’una visita a la concessionària de la marca on va realitzar la revisió i la substitució dels quatre pneumàtics, en què va gastar 652 euros.
En conjunt, aquest australià va gastar el seu BMW 726 euros en gairebé 100.000 quilòmetres d’ús.