La renovació de Dacia per als pròxims anys. Renovació, nous cotxes inèdits i, l’estrena de nova tecnologia molt avançada amb nous sistemes de propulsió tant elèctrics com híbrids. El full de ruta de Dacia promet, i molt, per a aquests pròxims mesos. L’única cosa que no canviarà serà el preu competitiu. En 2021, el Duster serà el model més antic de Dacia… i s’acaba de renovar fa molt pocs mesos.
Dacia Sandero III: el súpervendes
El model estrella ara mateix de Dacia, el més venut de la marca en tota Europa i un dels líders absoluts també en el mercat espanyol a particulars, es renovarà a partir d’aquesta pròxima tardor. El Dacia Sandero estrenarà així la seva tercera generació, partint aquesta vegada de la nova plataforma CMF-B sobre la qual s’ha desenvolupat el nou Renault Clio, encara que en una versió una mica més senzilla i bàsica.
Segons informen mitjans francesos, el Dacia Sandero III, que òbviament continuarà comptant amb carrosseria Stepway, arribarà amb motors de gasolina de 75 i 100 CV, també disponible amb GLP, i en dièsel amb 85 CV. Alguna cosa més endavant podria rebre també alguna variant híbrida convencional. El seu preu hauria d’incrementar-se com a molt en 300 euros. Més informació del nou Dacia Sandero 2021.
Dacia Spring: la revolució verda
La revolució de Dacia l’abanderarà, sens dubte, el que és ja el seu model més esperat: el nou Dacia Spring. Previst ja per a presentar-se a la fi d’aquest 2020 i iniciar les seves vendes al començament de 2021, es presenta com el SUV i el vehicle 100% elèctric més barat que s’oferirà a Europa. Per a això, aquest nou automòbil de tall urbà partirà del desenvolupament del Renault K-ZE que ja s’embeni a la Xina. En tot just 3,80 metres, promet un gran espai i una autonomia d’almenys 270 km, gràcies a un motor de 33 kW (uns 45 CV equivalents) i a una bateria amb 26,8 kWh de capacitat.
Dacia Logan III: per al 2021
L’autèntic Dacia, el primer que va arribar al mercat i que va donar origen a la marca, el Logan, també es renova i estrenarà tercera generació. La nova berlina possiblement es presenta en el mercat a la fi d’aquest 2020 i, com el nou Sandero, partirà de la plataforma CMF-B en la seva denominada “Low Specificaction”. Amb una distància entre eixos més llarga i major ample de vies, prometrà més espai i capacitat, a més d’una silueta i una carrosseria més cridanera que l’actual. Per dins, lluirà una pantalla tàctil més alta i avançada. La versió MCV no es renovarà.
Dacia SUV de 7 places: a la venda a la fi de 2021
Amb l’anunci de retirada del Lodgy i l’estrena de la nova generació del Duster no previst abans de 2023, el gran protagonisme en la part alta de la gamma de Dacia se l’emportarà un nou SUV de 7 places que s’estrenarà entre finals de 2021 i inicis de 2022. Encara que encara es desconeix el seu nom, sí que és segur que aquest model comptarà amb un gran espai i representarà l’oferta més familiar de la marca, probablement amb unes dimensions que no superaran els 4,50 metres de longitud que donaran cabuda per a albergar fins a tres files de seients.
També basat en la plataforma CMF-B, aquest nou SUV a més estrenarà en Dacia la hibridació, oferint-se, segons avancen a França, amb un sistema híbrid convencional E-Tech de 140 CV. És probable també que renunciï ja al dièsel, oferint motors de gasolina 1.0 i 1.3 TCE, potser alguna cosa més endavant amb tecnologia de 48V. En aquest enllaç trobaràs tota la informació del nou SUV de 7 places de Dacia.