Al maig, les vendes totals a Europa van baixar un 57 per cent respecte al mateix mes de 2019 (amb un total de 622.067 unitats venudes), mentre que en els cinc primers mesos d’aquest any 2020 la caiguda acumulada és del 43 per cent. A pesar que les dades puguin semblar catastròfics, les xifres registrades al maig milloren considerablement a les d’abril, quan el volum de vendes en aquest mes es va esfondrar un 78 per cent respecte al mateix mes de 2019.
Per tipus de combustible, les vendes de cotxes nous impulsats per gasolina van baixar un 62 per cent, mentre que les de dièsel van disminuir un 59 per cent. En el cas dels vehicles electrificats, la seva caiguda va ser molt més moderada, amb un descens del 8 per cent.
Els elèctrics, híbrids i híbrids plug-in més venuts a Europa
El Renault Zoe va liderar el rànquing entre els vehicles elèctrics purs el mes de maig, seguit per Volkswagen e-Golf i el Tesla Model 3. En el cas dels vehicles híbrids i microhíbridos, el líder de vendes en el mercat europeu el mes de maig ha estat el Toyota Corolla, seguit pel Toyota C-HR i el Toyora RAV4, amb un sorprenent quart lloc per al Ford Puma mild-hybrid de 48V. En el cas dels vehicles híbrids endollables, el líder al maig ha estat el nou Ford Kuga, seguit pel BMW X3 xDrive 30e i pel VW Passat GTE.
Els 10 cotxes mmés venuts al maig de 2020
Model | Unitats |
1. Renault Clio | 16.028 |
2. VW Golf | 13.127 |
3. Peugeot 208 | 10.977 |
4. Dacia Sandero | 10.651 |
5. Renault Captur | 10.047 |
6. VW T-Roc | 9.727 |
7. Opel Corsa | 9.451 |
8. Dacia Duster | 9.041 |
9. Citroën C3 | 8.712 |
10. VW Tiguan | 8.699 |