FÓRMULA 1: Entrenaments Lliures 2: Mercedes domina i Racing Point s’apropa

Els afeccionats a la Fórmula 1 van tenir la seva primera impressió adequada de la jerarquia del 2020 durant els entrenaments lliures 2 del Gran Premi d’Àustria, amb Lewis Hamilton de Mercedes encapçalant la seva segona sessió del dia mentre els equips feien les seves primeres simulacions de qualificació de la temporada.

Hamilton ha acabat la sessió 0,197s per davant del seu company d’equip Valtteri Bottas, per a seguir el 1-2 de Mercedes en la primera sessió lliures del divendres al matí. Hamilton ha marcat un 1m 04,304s – 0,512s més ràpid que en la FP1, encara que encara està a més d’un segon de la pole de Charles Leclerc per a Ferrari l’any passat.

L’únic núvol en l’horitzó de Mercedes va ser un problema per a Bottas que li va impedir canviar de marxa, causant que el finlandès entrés en boxs abans d’acabar la sessió a 10 minuts del final.

Mentre que el rendiment dominant de Mercedes hauria aixecat algunes celles, podria dir-se que la velocitat de Racing Point ha estat encara més impressionant, amb Sergio Pérez P3, a 0,641s ade Hamilton en el polèmic ‘Mercedes Rosa’ RP20, ja que l’equip semblava confirmar el fort ritme que molts observadors sospitaven que tenia després de les proves d’hivern.

Estretament darrere de Pérez s’ha col·locat el Ferrari de Sebastián Vettel en quart lloc, el Renault de Daniel Ricciardo en cinquè i el McLaren de Lando Norris en el mateix sisè lloc en què va acabar la carrera de l’any passat, mentre que el germà Racing Point Stroll ha estat P7.

Queda per veure si Red Bull manté la seva lluita en el circuit on ha guanyat els dos anys anteriors, però el millor que ha pogut fer l’equip aquest divendres a la tarda ha estat el P8 de Max Verstappen, a més de nou dècimes del temps d’Hamilton, encara que Verstappen ha dit més tard als mitjans que havia danyat el seu aleró davanter en la seva volta ràpida.

L’holandès va pitjorar la seva tarda amb una sortida a través de la grava en la corba 6, la seva RB16 sembla mostrar nerviosisme que l’afecta ja en les proves de pretemporada a Barcelona. El seu company d’equip Albon en P13 també ha patit els seus propis problemes, tint-se en el primer revolt a 25 minuts del final, tal com Verstappen ho havia fet en la FP1.

Verstappen ha acbat 0,083s per davant del novè lloc de Charles Leclerc en el segon Ferrari, mentre que Carlos Sainz de McLaren ha superat el problema de l’aleró davanter en les vorades a la sortida de la corba 6 per a completar els top 10.

Així que, després de la primera sensació real d’on està l’ordre d’aquest 2020, és Mercedes amb un gran avantatge mentre que de l’evidència de la FP2 a Àustria, Racing Point semblen com si poguessin ser una espina al costat de Red Bull i Ferrari en aquesta temporada sense precedents.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments