ERC: Ral·li di Roma Capitale 2020: Lukyanuk domina i controla de principi a fi

El Campionat d’Europa va tornar amb força aquest cap de setmana quan el rus Alexey Lukyanuk es va alçar amb la victòria en el Ral·li di Roma Capitale, en la primera ronda del Campionat Europeu de Ral·lis 2020 de la FIA.

En companyia del seu nou copilot Dmitry Eremeev, el pilot del Saintéloc Júnior Team va liderar des del principi fins al final amb el seu Citroën C3 R5 equipat amb Pirelli per a aconseguir la seva segona victòria a Roma i la seva dècima en l’ERC per 16,1s.

«Són bons punts per al campionat i, per descomptat, guanyar a Roma és una cosa especial», va dir Lukyanuk, que no havia conduït un cotxe de ral·li durant 255 dies abans d’una prova el dimarts.

«És una carrera única amb una competència molt dura. Va ser un ral·li llarg, molt dur i molt caluròs. Es va necessitar molt d’esforç per a aconseguir el resultat i estic encantat pel rendiment i feliç per l’equip. Agraeixo als nostres patrocinadors pel seu suport en aquesta difícil situació. Mai esperes ser el guanyador i quan arriba és una sensació especial. És molt agradable veure que no vam perdre la nostra sensació i el nostre rendiment durant aquest tancament. Però sense el meu nou copilot aquest resultat no hauria estat possible».

Giandomenico Basso, el dues vegades campió d’ERC que va guanyar aquest esdeveniment fa 12 mesos, va acabar segon, mentre que Oliver Solberg va ser tercer i va guanyar la categoria Júnior ERC1 en el seu debut a Roma.

La imagen puede contener: automóvil y exterior

Zelindo Melegari va obtenir una merescuda victòria ERC2 en la seva primera sortida des que ell i el seu copilot Corrado Bonato van ser hospitalitzats després d’un accident en el Ral·li Txec Barum Zlín fa 11 mesos. El nouvingut a ERC, Andrea Mabellini, es va emportar els honors de la Copa de Ral·lis d’Abarth.

Ken Torn va guanyar una frenètica batalla per la glòria de l’ERC3 i de l’ERC3 Júnior, ja que el seu rival en el ral·li, Pedro Antunes, es va sortir quan era primer en l’últim tram. Pep Bassas va obtenir el segon lloc per al Rallye Team Spain en el seu primer esdeveniment com a guanyador de la beca Beca Júnior R2.

El campió ERC3 Júnior Efrén Llarena (Rallye Team Spain) va marcar la seva graduació a ERC1 Júnior en acabar sisè en la general, darrere del quart lloc Craig Breen (Team MRF Tyres) i el campió romanès Simone Tempestini, qui va arribar l final 1.3s darrere del cinc vegades guanyador d’ERC després d’una virolla. Grégoire Munster es va mantenir en setè lloc per davant de l’avançat campió júnior ERC1 Filip Mareš, que va reduir el marge del Hyundai Júnior Driver a 5,5s. Emil Lindholm i Miko Marczyk van completar el top 10.

La imagen puede contener: automóvil, árbol, planta y exterior

Una segona etapa per arrodonir una gran actuació

Després de guanyar les sis especials del dissabte per a aconseguir un avantatge de 34,1s, Basso havia reduït l’avantatge general amb Lukyanuk a 29,3s, amb Oliver Solberg mantenint el seu agarri en tercer lloc com el millor pilot júnior d’ERC1.

Basso va aconseguir dos millor registres per a començar els tres trams finals a 23,9s de Lukyanuk. Encara que guanyaria la penúltima especial, el control de Lukyanuk i el seu inesperat enfocament mesurat en temperatures ambient superiors a 30 graus centígrads va significar que el rus mai va estar realment amenaçat.

Solberg va fer front a la seva falta d’experiència en el Ral·li di Roma Capitale en el seu primer ral·li europeu en un Volkswagen Polo GTI R5 amb un tercer lloc amb Craig Breen, amb el Hyundai, aprofitant una virolla de Simone Tempestini en el SS13 per a prendre el quart lloc.

La imagen puede contener: automóvil y exterior

Tempestini va admetre que li va costar «despertar» i repetir la seva manera de pilotar del dissabte el diumenge al matí. Malgrat confirmar la seva entrada a la Roma el dimarts, Tempestini estava 2,3s per davant de Breen en començar l’últim bucle, però la seva virolla va causar un retard de sis segons i Breen va acabar 1,3s per davant. Mentrestant, Breen, en tornar a l’acció d’ERC amb l’equip MRF Tyres, va elogiar el ritme de progrés del programa de desenvolupament de la companyia índia.

El campió ERC3 Júnior, Efrén Llarena, va protagonitzar el seu pas a ERC1 Júnior, acabant sisè després d’adaptar el maneig del seu C3 R5 més al seu gust, ajustant el set-up de la barra de estabilitzadora i antilliscant. El pilot júnior de Hyundai, Grégoire Munster, va ser setè en la seva segona sortida en una i20 R5 amb el campió júnior ERC1 Filip Mareš lluitant per tornar a ser vuitè després d’un dur ral·li, que va començar amb una volcada en els entrenaments del divendres. Els joves Emil Lindholm i el campió polonès de l’equip ORLEN, Miko Marczyk, van impressionar en arrodonir el top 10.

El protocol COVID-19 és el protagonista de la represa de l’europeu

Amb una gran quantitat de mesures estrictes en resposta a la pandèmia de COVID-19, el Ral·li di Roma Capitale és el primer esdeveniment de la FIA a nivell internacional que es realitza des que les restriccions de tancament es van relaxar en uns certs països. Els pilots i equips s’han unit en la seva lloança

La imagen puede contener: montaña, cielo, árbol, exterior y naturaleza

TOP 10 (després de 15 trams, 197.80 kilometres)

1 Alexey Lukyanuk (RUS)/Dmitry Eremeev (RUS) Citroën C3 R5 1h58m57.0s
2 Giandomenico Basso (ITA)/Lorenzo Granai (ITA) Volkswagen Polo GTI R5 +16.1s
3 Oliver Solberg (SWE)/Aaron Johnston (IRL) Volkswagen Polo GTI R5 +1m03.2s
4 Craig Breen (IRL)/Paul Nagle (IRL) Hyundai i20 R5 +1m57.0s
5 Simone Tempestini (ROU)/Sergiu Itu (ROU) Škoda Fabia R5 +1m58.3s
6 Efrén Llarena (ESP)/Sara Fernández (ESP) Citroën C3 R5 +2m15.9s
7 Grégoire Munster (LUX)/Louis Louka (BEL) Hyundai i20 R5 +2m20.5s
8 Filip Mareš (CZE)/Radovan Bucha (CZE) Škoda Fabia Rally2 Evo +2m26.0s
9 Emil Lindholm (FIN)/Mikael Korhonen (FIN) Škoda Fabia Rally2 Evo +2m54.0s
10 Miko Marczk (POL)/Szymon Gospodarczyk (POL) Škoda Fabia Rally2 Evo +3m25.1s

FIA ERC2: Zelindo Melegari (ITA)/Corrado Bonato (ITA) Subaru Impreza STI
FIA ERC3: Ken Torn (EST)/Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally4
FIA ERC1 Junior: Oliver Solberg (SWE)/Aaron Johnston (IRL) Volkswagen Polo GTI R5
FIA ERC3 Junior: Ken Torn (EST)/Kauri Pannas (EST) Ford Fiesta Rally4
Abarth Rally Cup: Andrea Mabellini (ITA)/Nicola Arena (ITA) Abarth 124 rally

LÍDERS DEL RAL·LI
SS1-SS15: 
Lukyanuk/Eremeev

ESTADÍSTIQUES:
ERC rally wins in 2020: 
Lukyanuk and Crugnola 6; Basso 3
ERC stage wins in 2020: Suárez 1

Què és el següent?

Segona prova d’un total de 6 és el Ral·li Liepāja (Letònia), 14-16 d’agost:

La idea del pilot convertit en promotor de Raimonds Strok i que va córrer per primera vegada amb gran èxit en 2013, el Ral·li Liepāja va ser originalment un esdeveniment d’hivern però es va canviar a la tardor de 2016 per a tenir un clima més garantit. La nova data va fer que el ral·li fos totalment nou, ja que les tripulacions es van adaptar als camins de terra lliures de neu i gel. Encara que l’època de l’any havia canviat, les especials d’alta velocitat a l’oest de Letònia continuaven emocionant tant als pilots com als espectadors. Els organitzadors d’aquest esdeveniment amb visió de futur van fer més canvis per a 2019 amb una data a la fi de maig i una ruta ampliada que abasta etapes populars al voltant de la regió de Talsi.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments