Efemèride del dia: Naixement de Marc Martí.

Nascut el dissabte 1 d’octubre de 1966 a la població barcelonina de Molins de Rei, Marc Martí i Moreno és a dia d’avui l’únic pilot català en pujar al graó més alt d’un podi del mundial de ral·lis.

Els primers passos del copilot molinenc es produeixen dins el Campionat de Catalunya de Ral·lis a partir de l’any 1985, si bé la notorietat mediàtica va arribar de la mà de l’associació amb el pilot de Santa Coloma de Gramanet Oriol Gómez i Marco, amb qui es van proclamar campions del Desafio Peugeot l’any 1992 i del Campionat d’Espanya de Ral·lis de 1994.

El fitxatge per a l’equip oficial SEAT el va convertir en un habitual del mundial de ral·lis en el seu Campionat FIA 2-L durant 2 temporades, però el trencament abrupte de les relacions d’Oriol Gómez amb l’estructura de Martorell, va empènyer al navegant a vincular-se amb Jesús Puras i Vidal de la Peña de cara a la temporada de 1999, amb qui alternava les corones espanyoles d’asfalt amb sortides puntuals al mundial de ral·lis de la mà de la nova estructura oficial de Citroën.

Amb la marca dels xevrons, el pilot càntabre i el copilot català van arribar a liderar les edicions de 1999 i 2001 del Ral·li Catalunya – Costa Brava, així com el Ral·li de Sanremo 2001, però les avaries del Xsara KitCar o els problemes de joventut del Xsara WRC acabarien per aplaçar la primera victòria de tots dos fins al Tour de Corse d’aquell mateix 2001, celebrat en la segona meitat del mes d’octubre.

A finals de 2002, Luís Rodríguez i Moya, popularment conegut com Luís Moya, s’acomiadava del mundial de ral·lis com a copilot en actiu, amb el que el català, que ja havia navegat a Carlos Sainz i Cenamor a l’anterior Ral·li Catalunya – Costa Brava 2002 en substitució del gallec lesionat en un accident mentre preparaven la seva participació a la ronda catalana, passava a seure a la dreta del madrileny. D’aquesta nova associació en sorgirien dues noves victòries, al Ral·li de Turquia 2003 i al Ral·li d’Argentina 2004.

Amb la retirada de Carlos Sainz i Cenamor en acabar la temporada de 2004, el copilot es vinculava amb el jove i ràpid pilot càntabre Dani Sordo i Castillo, a qui va aportar la dosi necessària d’experiència per a conquerir el Mundial Júnior de 2005.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments