WTCR: Coronel aconsegueix la victòria en la segona cursa d’Eslovàquia

Tom Coronel va obtenir una sensacional primera victòria a la FIA WTCR – World Touring Car Cup, ja que Néstor Girolami va patir un greu accident a la cursa 2 de la cursa WTCR d’Eslovàquia.

Tom Coronel havia començat molt bé des del setè lloc al volant del seu Audi RS 3 LMS, que el va portar al segon lloc a la primera volta. El veterà holandès es va posar al capdavant a la vuitena volta, gràcies a una musculosa maniobra per avançar a Esteban Guerrieri.

Per la seva banda, Girolami va perdre molt, però es va espantar especialment en l’última volta quan la seva Honda va entrar en contacte amb l’Alfa Romeo de Jean-Karl Vernay. Un xoc que va enviar el cotxe de l’argentí contra les proteccions a gran velocitat, abans d’enlairar-se i caure fortament, molt destruït. Néstor Girolami va escapar il·lès d’aquest violent accident.

«Sabia que tenia una oportunitat, sempre hem estat ràpids aquí», va dir Coronel, l’última victòria mundial del qual va ser el 2016. «Sabia que havia de controlar els pneumàtics. Per fi! Encara hi esteu treballant, tenim un bon cotxe i vam fer les proves, i ja era hora ”.

Girolami va començar des de la Pole Position i la seva tasca semblava haver estat més fàcil abans del començament quan l’Alfa Romeo de Luca Filippi, que corria al seu costat a la primera fila, va tindre dificultats tècniques. Un problema d’embragatge va obligar l’equip Mulsanne a retirar l’Alfa Romeo Giulietta Veloce TCR de Romeo Ferraris de la graella de sortida, i l’italià es va veure obligat a perdre’s la cursa.

Des del començament, Girolami es va desplaçar cap a la dreta per agafar la línia interior mentre, a la primera curva, Santiago Urrutia i Jean-Karl Vernay, els dos pilots de la segona fila, es van tocar. Un contacte que va enviar Urrutia a la trampa de grava i el va obligar a recuperar-se en el lloc 17è. L’incident va permetre a Guerrieri situar-se bé a la línia exterior i prendre el lideratge després de començar des del cinquè lloc a la graella. Coronel també va aprofitar per passar del setè al segon lloc, per davant de Gilles Magnus i Girolami.

Darrere, una nova col·lisió va deixar fora l’Honda d’Attila Tassi i el Hyundai de Gabriele Tarquini, els dos homes van anar a la grava, provocant que el cotxe de seguretat també entrés a la pista.

La carrera es va reprendre a la cinquena volta, Guerreri liderant un llarg tren de cotxes. L’Honda, però, va lluitar per contenir l’Audi de Coronel, que va provar fortuna després que l’argentí es retirés a la vuitena volta. Al començament de la novena volta, Gilles Magnus, al seu torn, va superar l’Honda de Guerrieri, cosa que va permetre a l’equip Comtoyou situar dos cotxes al capdavant.

Guerrieri va aconseguir el tercer lloc, però la seva principal preocupació era pel seu amic Girolami, el seu company d’equip. Vernay va ser quart després del seu incident amb Girolami, el francès alçant les mans en disculpa després de contactar. Mikel Azcona va obtenir un notable cinquè lloc per Zengő Motorsport, ja que va prendre la sortida des del 17è lloc al volant de la seva CUPRA Leon Competición, l’espanyol va acabar la carrera per davant de Hyundais Nicky Catsburg i Norbert Michelisz.

El Goodyear #FollowTheLeader – el líder del campionat -, Yann Ehrlacher va acabar vuitè per davant del seu oncle Yvan Muller i Tiago Monteiro va completar el top 10. Els 15 primers van ser completats per Luca Engstler (Honda) a la 11a posició, Petr Fulin (CUPRA ) amb comodí, Aurélien Comte al Renault Mégane RS TCR de Vuković Motorsport, Bence Boldizs (CUPRA) i Urrutia.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments