Quin ha estat el millor moment del ral•li?
Per mi el millor ha estat un moment que va durar des de divendres a les 8h del matí fins diumenge aproximadament a les 13:15. Més que un moment va ser durant tot el ral•li en que Dani Sordo i Carlos del Barrio varen tenir una consistència com mai havien tingut en la seva carrera, aprofitant la posició de sortida el primer dia, sí; però també fent 5 scratxs absoluts i mantenint l’avantatge en la jornada de dissabte i administrant-la diumenge. Dani Sordo es va doctorar amb aquesta tercera victòria i això sempre és una bona notícia.
Quin ha estat el moment més difícil?
Acostumats a la calor i la pols del Juny, fer el ral•li de Sardenya a l’Octubre ha estat estrany perquè hi havia molta humitat, especialment després d’una setmana molt plujosa abans del ral•li. Això ha fet que la feina dels meteos fos especialment difícil a l’hora de comprovar com evolucionava l’estat del pis que a més era molt canviant en pocs quilòmetres d’un mateix tram. Divendres va ser una jornada especialment dura en aquest aspecte i el meu podòmetre marcava que havia caminat 27 kms en tota la jornada entre els trams del matí i el de la tarda…
Què és el que més t’ha sorprès enguany a Sardenya?
El format de les etapes de divendres i dissabte. La fòrmula de 2 trams 2 passades al matí + 2 trams 1 sola passada que es repetien el dia següent crec que s’adapta als requeriments d’aquests nous temps de pandèmia de compactar el ral•li però mantenint els tres dies. Aquest format permetia que els espectadors (que algun n’hi havia, i que si es manté el format hi tornarà a haver) poguéssin veure passar els pilots sense tantes esperes entre una passada i l’altra i veure’ls fàcilment 3 vegades. No sé, si en condicions normals això seria massa pretensiós ja que el moviment dels trams del matí als de la tarda segurament seria molt massiu.
Santi Cicres i Parro treballa en l’equip de meteoròlegs que Hyundai Motorsport desplega en cada prova del Campionat del Món de Ral·lis. Coneix cada racó de cada tram de tots els ral·lis del calendari mundial, i trepitja i sondeja abans que ningú el terreny per poder enviar una informació crucial a l’equip i als pilots.