Efemèride del dia: Dani Solà esdevé el primer campió del món júnior.

A la sortida del 44è Ral·li Sanremo, cinquena ronda de sis proves en el calendari del certamen júnior, la consecució de la primera corona mundial es mostrava oberta entre dos joves pilots, el transalpí Andrea Dallavilla, guanyador de precisament de la cita italiana, i l’osonenc Dani Solà, guanyador del Ral·li Catalunya – Costa Brava i del Ral·li d’Alemanya. Només 1 punt, favorable al primer, separava ambdos aspirants en aquell moment i per tant el resultat del 58è Ral·li de Gran Bretanya, que tancava la temporada, esdevindria clau.

El dijous 14 de novembre de 2002 es donava sortida des de la localitat gal·lesa de Cardiff als 85 equips participants, dels que 19 ho feien dins la categoria júnior, per a que aquests afrontessin un recorregut format per 17 proves especials cronometrades de 390,57 km de distància.

Sense moure’ns de la mateixa ciutat ni de la mateixa jornada, dijous, a dos quarts de vuit del vespre s’hi celebrava una especial espectacle en la què els locals Gwyndaf Evans, si el pare de n’Elfyn, i Chris Patterson esdevenien la referència en la taula de temps a bord d’un MG ZR S1600, mentre que el duel d’aspirants al títol era favorable a la parella catalana per l’estret marge d’1,6 segons.

En desplaçar-se l’activitat als trams forestals, Janne Tuohino i Petri Vihavainen accedien a la primera posició provisional de la categoria momentàniament, mentre que Dani Solà i Alex Romaní guanyaven una plaça per tal d’esdevenir els segons provisionals, amb idèntic temps a final de la cronometrada. En la següent prova especial, la parella catalana accedia a la primera posició gràcies al seu primer temps escratx a l’esdeveniment, mentre que paral·lelament l’equip Suzuki es quedava en blanc en retirar-se tots els cotxes del constructor nipó, aclarint així el camí dels dos aspirants.

Citroën Press

Després del pertinent pas per les assistències, els pilots es disposaven a repetir les dues primeres proves especials del dia, si bé la primera del bucle, tercera del dia i quarta del programa del ral·li, era cancelada pels organitzadors per excès de públic, amb el què les hostilitats s’aplaçaven per a la següent prova especial, on els catalans perdien 48,9 segons a causa d’una punxada lenta i cinc posicions a la general.

Janne Tuohino i Petri Vihavainen prenien el lideratge, però a 1,8 segons de la parella finlandesa s’hi trobaven els italians Andrea Dallavilla i Giovanni Bernacchini, qui malgrat ser els pilots més ràpids de la categoria en la segona passada per l’especial espectacle de Cardiff que tancava etapa i jornada, feien entrada al parc tancat de la capital gal·lesa a 10,4 segons dels finlandesos, mentre que els catalans eren quarts a 32,8 segons de la parella nòrdica.

La jornada sabatina s’iniciava amb l’especial reina del programa, Resolfen, la qual tenia 54,69 km de lluita contra el cronòmetre. En aquesta prova, Dani Solà i Àlex Romaní feien valer el seu pes en or les llargues jornades de preparació que havien dut a terme a Catalunya, i en aconseguir-hi el millor temps, passaven a liderar la classe en endosar més de minut i mig a la resta del parc tancat. Tanmateix la fortuna somreia per partida doble a la parella de casa nostra, doncs Andrea Dallavilla i Giovanni Bernacchini s’hi deixaven més de 6 minuts en patir-hi dues punxades.

En aquest context, el coixí que els conferia el resultat d’aquesta cronometrada, permetia a la parella adoptar un ritme més segur en el que restava de jornada i fer entrada al parc tancat de Cardiff amb prop de minut i mig vers els italians Giandomenico Basso i Luigi Pirollo, mentre que els altres italians, els que realment interessaven, és a dir Andrea Dallavilla i Giovanni Bernacchini, eren vuitens a una mica més de 6 minuts dels catalans.

L’especial llarga del programa es tornava a repetir el diumenge al matí, on en aquesta ocasió el perjudicat era el Citroën Saxo S1600 de Dani Solà i Àlex Romaní. Un suport del seu motor es trencava i aquests afrontaven l’especial en unes condicions que no eren les millors, malgrat aquest contra-temps els pilots només cedien prop de mig minut amb els més ràpids de la categoria i tan sols 6 segons amb Andrea Dallavilla i Giovanni Bernacchini.

Immediatament en el programa hi tornava a haver un parc per a les assistències, en les que Dani Solà i Àlex Romaní podien reparar l’averia del seu cotxe i avançar amb pas ferm cap a la conclusió del ral·li, on el pilot de Vic hi certficava la seva victòria, tercera de la temporada, i esdevenir així en el primer campió del món júnior.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments