Les Baja Hail 1 i 2 per Jordi Parro

Quin ha estat el millor moment del cap de setmana?

Jo ja havia estat a Aràbia Saudita a principis d’any, durant el Dakar. No obstant en aquesta ocasió el programa era molt menys estressant, ja que les dues Bajas es disputaven al voltant de Hail, amb 2 dies de descans entremig, mentre que en el Dakar cada dia estàs en un lloc diferent sense temps de visitar res, a part del Bivouac.

A part dels dies previs en que vam estar tancats dins del hotel en quarantena, aquesta vegada vam poder sortir a visitar la ciutat, fer un sopar típic de nit en unes haimes a dalt de la muntanya, o seguir el transcurs dels participants durant una de les etapes en el helicòpter del príncep Khalid Bin-Sultan al Faisal, president de la Federació Saudita.

Quin ha estat el moment més difícil?

Al final del primer dia de la 2a Baja, vam detectar que el Director de Carrera aplicava un criteri molt laxa a les Zones de Limitació de Velocitat, les que es situen a l’entrada dels reagrupaments, de Controls de Pas o a alguna població, i que es controlen per GPS. Els propis pilots que s’estranyaven que tot i rebre una notificació d’excés de velocitat no se’ls penalitzés. Al final del segon dia, les classificacions tant de la Baja com del Campionat estaven tant disputades, que una penalització podia fer caure la balança d’un costat o de l’altre.

Quan tothom ja donava per guanyador de la Baja i del Campionat a Nasser Al Attiya, el rus Vasilyev va presentar una reclamació contra el pilot qatarià. Un cop demanada la documentació al Director de Carrera vam decidir penalitzar a Nasser Al Attiya amb 2 minuts, fet que el feia baixar a la segona posició tant de la Baja com del campionat. Al mateix temps, per no crear greuges comparatius vam demanar tots els altres informes de velocitat, i vam penalitzar a 6 pilots més (Sainz, Peterhansel, Ten Brinke, Al Rajhi, Van Loon i Krotov). Com a resultat de tot plegat, el inesperat guanyador de la Baja era Sainz, i Vasilyev guanyava el Campionat.

Que es el que més t’ha sorprès?

A part de la Llista d’inscrits del Campionat del Mon de Bajas, al mateix temps hi havia una llista separada pel Campionat Saudita de Bajas. La majoria d’aquests pilots participaven amb vehicles ja amb molta guerra a sobre i amb mesures de seguretat limitades. El més curiós però, era veure la llista d’inscrits on quasi el 50% de participants tenien el mateix cognom: Al Shammari. Sembla que es un cognom molt habitual en aquella regió, degut a que un mateix home pot tenir diverses dones i per tant nombrosos fills que reben tots el mateix cognom. Amb els anys, sembla que una 5a part de la població d’Aràbia Saudita té aquest cognom, especialment a la regió de Hail, d’on és originari.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments