La prèvia del Dakar 2021 per Jordi Parro

Quins canvis hi ha respecte l’any anterior?

El recorregut és més tècnic, evitant el sud del país on l’any passat es van trobar pistes molt ràpides i zones de dunes tallades. Entre els participants la principal novetat es la nova categoria 4×4 Turbo de Gasolina, on l’equip BRX presenta un vehicle molt potent dissenyat per Prodrive, però que veurem com està de fiabilitat, amb pilots com Loeb i Roma. Una altra novetat es la categoria Dakar Clàssic, on es permet la participació de vehicles que tinguin més de 25 anys, i que fan regularitat en un itinerari totalment diferent i paral·lel.

Aquest any també s’utilitza el roadbook electrònic pels equips capdavanters. El sector selectiu del dia només es pot veure a partir del moment en que el participant arriba al control horari. El roadbook en paper es dona segellat per que nomes s’obri en cas de fallada del roadbook electrònic. Això es fa per evitar que els equips disposin d’informació previa de les etapes mitjançant els “map-man”.

Quines dificultats heu trobat?

Un altre cop hem passat una quarantena de 3 dies i un nou PCR al cap de dos dies d’arribar al país. A les verificacions administratives i durant tota la prova s’han canviat alguns protocols pel tema de Covid. I pel mateix motiu està prohibit que els participants dormin en hotels fora del campament com darrerament feien alguns dels pilots oficials. Alguns participants i components dels equips han donat positiu abans o a la seva arribada a Aràbia, i també alguns membres de l’organització, cosa que fa que hagin de renunciar a la prova i posar en quarantena els que han estat en contacte amb ells. Mes que mai en aquesta prova ens hem d’ajudar els uns als altres quan hi han dificultats.

Quina perspectiva tens abans de la cursa?


En l’apartat de cotxes hi haurà una gran lluita entre Mini i Toyota. Carlos Sainz i Nasser Al Attiya estàn molt forts i altres pilots com Peterhansel també estaran al davant. Vist el que vam veure a les Bajas de Hail, em fa l’efecte que els seus equips intentaran tot el possible per guanyar, i no només a la pista. Altres equips poden estar al davant puntualment, però es molt difícil fer tot un Dakar sense cometre errors ni tenir problemes mecànics algun dia.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments