La primera setmana del Dakar 2021 per Jordi Parro

Quin ha estat el millor moment d’aquesta setmana del Dakar 2021?

En primer lloc les felicitacions de molts dels participants per poder retrobar-nos i organitzar una nova edició del Dakar. Per molts d’ells, només el fet de ser a la sortida del Dakar ja ha estat una victòria. Fins i tot a nivell organitzatiu, el COVID ha suposat una dificultat afegida, ja que l’organigrama dels oficials ha canviat a darrera hora per aquest motiu. Tot i això, l’equip que s’ha format es un equip jove però amb experiència, i ens avenim molt be, cosa molt important quan has de conviure durant 3 setmanes en condicions difícils.



Quin ha estat et moment més difícil?

La guerra de despatxos entre Toyota i Mini s’ha incrementat després de la Baja Hail. Aquí Mini no ens ha deixat un dia de descans. Son equips que tenen especialistes en buscar tres peus al gat dels reglaments, i hem de ser molt curosos al donar respostes a les seves qüestions, ja que tot ho poden aprofitar per fer-ho servir en favor seu o en contra d’algú altre.

A part, treballar al Dakar no es fàcil per la singularitat de la prova del reglament. I tampoc es el mateix treballar en les condicions en que ho fem habitualment en altre proves, i fer-ho aquí.

Què es el que més t’ha sorprès?

A nivell esportiu, els bons acabats, les bones prestacions i la fiabilitat d’un cotxe nou com el Hunter BRX fet per Prodrive. En tots aquests dies tant sols han patit el trencament d’un braç de suspensió davanter en el cotxe de Loeb, que pel que sembla és el més trencador dels seus dos pilots (ha patit moltes punxades).

Parlant de Loeb, la seva ignorància dels reglaments i la seva falta d’educació en fer falses declaracions totalment fora de lloc, acusant als Comissaris Esportius sense ni tant sols saber qui son.

L’èxit de la categoria Dakar Clàssic, on tots els seus participants en parlen meravelles, com passa en altres modalitats del motorsport, sembla que anirà en augment.

El recorregut més exigent a nivell de navegació, amb el bon funcionarnent dels roadbook en tauleta i l’entrega de road books pocs minuts de començar els Sectors Selectius. Això ha igualat més les possibilitats entre els participants, i ha donat més possibilitats als bons navegadors, eliminant la influència dels equips que disposen de Mapa-Mans.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments