WRC: L’1X1 del Ral·li Monte-Carlo 2021

Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) van començar de la millor defensa del títol del 2020. Elfyn Evans / Scott Martin (Toyota Yaris WRC) ern segons, oferint Toyota i Jari-Matti Latvala , nou líder d’equip, un bon doblet.

Sébastien Ogier, feliç: “El cotxe ha anat increïble, ha estat un gran plaer conduir-lo. Gairebé tinc llàgrimes als ulls i crec que ha estat una bona decisió fer un altre any. Toyota és un equip fantàstic, vull donar un gran agraïment a tots ells. Jari-Matti [Latvala], benvingut a les victòries»

Elfyn Evans, per la seva banda, creu que podria haver-ho fet una mica millor:

“Ha estat bé, però vaig sentir que mai tenia el 100% com hauria d’haver estat. Mai ha anat com voldria, podria haver arriscat una mica més. Però és un bon resultat, Seb (Ogier) ha estat millor, és el ral·li de casa seva, m’hauria agradat ser una mica més competitiu, però no ho podia fer ”, va dir Elfyn Evans al final.

Puede ser una imagen de automóvil y carretera
©️ Nacho Mateo

Toyota no va ocupar els tres llocs del podi perquè Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) va punxar en la primera especial de l’últim dia de la cursa, quedant al quart lloc per darrere de Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (Hyundai I20 Coupé WRC), que van anar de menys a més i van acabar al podi, en la primera cursa amb el nou copilot, Martijn Wydaeghe, que va substituir Nicolas Gilsoul.

Debutar amb un copilot, just en una cursa com el Ral·li de Monte-Carlo, va ser, com a mínim, arriscat:

“Sabia que seria un repte, amb el canvi de copilot d’última hora. No sabia com seria, però Martijn va fer una bona feina. Podríem haver-ho fet millor aquí i allà, però em faltava confiança. No va ser el millor que puc fer, però estem contents d’estar aquí, vam portar alguns punts per als constructors, però no va ser el millor ral·li per a Hyundai”

Puede ser una imagen de carretera
©️ Nacho Mateo

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) va sortir a l’atac, però una virolla en la primera jornada i la punxada en l’última el va deixar fóra del podi. Potser és massa aviat per lluitar pel campionat:

“Va ser una bona setmana, vaig pilotar amb intel·ligència, però el bon resultat va desaparèixer amb la punxada. Durant el ral·li vam tenir diversos moments de mala sort, però en general estic content de la meva conducció ”, va dir Rovanpera.

Dani Sordo / Carlos Del Barrio (Hyundai I20 Coupé WRC) van ser cinquè, però va fer un ral·li per sota de les seves possibilitats. Monte-Carlo sempre és traïdor i el cantàbre sempre ha jugat més a la defensiva, a més del fet que Hyunda ha fallat més d’una vegada en les seves opcions de pneumàtics.

Sordo només va començar a agafar confiança el dissabte, però aleshores ja era massa tard per obtenir un millor resultat:

“No estàvem bé, no estic content amb mi. Es tractava de sobreviure i aconseguir punts per als constructors. Vaig tenir una mala actuació, vaig cometre diversos errors, em faltava confiança, però he aportat alguns punts, que poden ser importants. Tornarem més forts … ”

Puede ser una imagen de carretera, árbol, nieve y texto que dice "MOTORESPORT CAT nacho Mat фoTorpaфи"

Takamoto Katsuta / Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) va ser sisè i va obtenir el millor resultat de la seva carrera al WRC:

“Va ser el millor resultat de la meva carrera amb un WRC, però el més important és el fet que vaig adquirir molta experiència en aquestes mateixes condicions difícils. La velocitat ha augmentay durant la carrera i amb això la confiança. També agraeixo els bons ouvreurs que heu tingut aquí ”.

Puede ser una imagen de automóvil y carretera
©️ Nacho Mateo

Gus Greensmith / Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) va acabar el ral·li per darrere del millor de WRC2, Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Skoda Fabia R5 Evo), cosa molt dolenta per a qui ara és el «líder» de M-Sport al WRC . Va demostrar que no està preparat per pilotar en aquest nivell, especialment en esdeveniments com Monte-Carlo:

“Va ser el pitjor rendiment de la meva carrera, em sap greu l’equip que va fer un esforç enorme per estar present en aquest esdeveniment, en aquesta situació, i no vaig poder fer-ho millor. N’he d’aprendre i millorar, perquè ha estst massa dolent ”, va dir.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments