El Circuit de Barcelona-Catalunya ha modificat el revolt 10 del Circuit per adaptar-se a les condicions que demanaven la FIA i la FIM. Es tracta del revolt de La Caixa, situada a l’entrada de la mítica zona de l’Estadi. Els treballs de remodelació han acabat en un temps rècord deixant el traçat català a punt per l’inici de temporada.
La idea inicial de la modifiació del revolt és fruit d’un estudi desenvolupat per la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) i la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) en conjunt durant les últimes temporada. L’objectiu final de l’estudi per aquest projecte és millorar la seguretat en aquest punt tant per a motos com per als cotxes.
Aquest revolt ja va ser modificat per al traçat de Fórmula 1 utilitzant una variant interior de les corbes 10 i 11, que generava un angle més tancat i facilitava, en certa forma, els avançaments. Per a les curses de MotoGP se seguia passant pel traçat històric.
Aquesta modificació permetrà ara ampliar l’escapatòria del revolt, amb la qual cosa s’augmentarà la distància de seguretat. Per a la temporada 2021, i amb el consens de la FIA i de la FIM, el Circuit de Barcelona-Catalunya tindroa una nova i única variant per a la corba 10.