McLaren inicia una nova etapa amb l’Artura

McLaren ha revelat finalment l’Artura que marca el començament d’una nova era per a la marca britànica. De fet, aquest és el primer model electrificat que McLaren produeix en sèrie, és a dir, sense cap límit de producció a diferència, per exemple, de la McLaren P1. Per a això, també llança una plataforma específica anomenada MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture), desenvolupada amb un enfocament en l’electrificació.

Un dels problemes associats a aquest tipus de motors és l’augment de pes en comparació amb les variants de combustió. No obstant això, McLaren va ser capaç de «solucionar» el problema creant un cos d’alumini i carboni. El resultat és de 1498 kg de pes, només 27 kg més que el 720S.

Potència combinada

Un dels aspectes més destacats d’Artura és el motor. El V8 habitual no és present i, en canvi, trobem un V6 associat a un motor elèctric que, junts, arriben als 680 cavalls de potència i 720 Nm de parell. Tenint en compte aquests valors de potència, McLaren Artura accelera de 0 a 100 km / h en 3 segons, de 0 a 200 km / h en 8,3 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 330 km / h.

Igual que el motor, la caixa de canvis també és nova. Parlem d’una transmissió automàtica de doble embragatge de vuit velocitats, a diferència de la transmissió típica de set velocitats, amb aquesta última velocitat dissenyada per ajudar a reduir el consum en velocitat de creuer.

En ser un híbrid endollable, permet funcionar només en mode 100% elèctric. Com a tal, la bateria de 7,4 kWh té un abast de fins a 30 km sense que el motor de combustió s’engegui. Quan no s’utilitza en pensant en l’eficiència, aquesta autonomia s’utilitza a favor de les acceleracions i la velocitat.

Aspecte tradicional

Tot i marcar una nova era a McLaren, Artura no difereix massa dels altres models de la gamma. De fet, quan mirem el superesportiu, ens adonem que té diverses línies de disseny que ja coneixem sobre la marca. Amb una secció frontal inferior i la posterior una mica més alta.

A més, els fars es fonen amb les entrades d’aire, formant una mena de V que apunta cap al centre del para-xocs. La cabina construïda amb un focus al conductor, té una pantalla central horitzontal i un quadre d’instruments digital.

Al centre de la consola veiem els controls de la caixa. Pel que fa a tecnologia, el sistema d’entreteniment compta amb un nou programari amb connectivitat típica per a telèfons intel·ligents (Apple CarPlay i Android Auto), a més d’un servei de telemetria per pista. El McLaren Artura arriba als mercats el 2021.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments