WRC: L’1×1 del Ral·li d’Estònia 2021

Kalle Rovanperä, després del seu accident al Ral·li de Croàcia, va entrar en una espiral negativa de mals resultats, a Portugal i Sardenya. A Kenya va ser prudent però també va abandonar i a Estònia va mostrar el seu veritable potencial, guanyant i convencent.

Ara, alliberat de la càrrega de la primera victòria, podrà demostrar encara mésel seu potencial i no ens sorprendria gens que lluités pels triomfs d’aquí a final de temporada.

Molt interessant el resultat de Craig Breen. És cert que començar darrera ajuda molt als ral·li de terra, però arribar a un ral·li com aquest, i portar el ritme com ho ha fet, no és fàcil. Va arribar a un punt en què es va adonar que no li seria possible arribar a Rovanpera i va començar a gestionar el seu avantatge.

Thierry Neuville va fer un bon ral·li, va lluitar, però la punxada que va patir al tram 4, que el va situar a 29,1 s del liderat, va fer canviar el seu objectiu a només arribar al tercer lloc, que va aconseguir. Va evitar els errors i va allunyar-se d’Ogier.

Breen hyundai estonia wrc
Hyundai

Sébastien Ogier va acabar quart, i si excloem el seu off-road a la neu àrtica que el va portar al 20è lloc, aquest ha estat el seu pitjor resultat de l’any, un quart lloc. Això diu molt perquè s’avança molt als seus rival del campionat, ja que la seva regularitat es basa en quatre victòries en set ral·lis. Per tant, ni tan sols val la pena dir que la seva carrera va ser dolenta. Va obrir la carretera el primer dia i el va acabar a sis segons del podi l’endemà. Va quedar davant d’Evans, que és el seu principal rival pel campionat, de manera que el resultat està bé.

Elfyn Evans va ser cinquè, el primer dia li va sortir malament, va cometre alguns errors inusuals i després de cinc trams ja tenia 50 segons per davant. El segon dia va provar pensant pel Ral·li de Finlàndia.

Evans

Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC) va acabar la prova en sisè lloc. Van cometre alguns errors, però no dona més del que s’ha vist, i sospitem que està fent l’últim intent al WRC. Va prometre moltes coses al principi, va arribar a posicions de podi, però després va baixar el ritme.

Pierre-Louis Loubet (Hyundai i20 Coupe WRC) van acabar el ral·li en setè lloc, van fer un ral·li sense incidents, però també sense brillantor. Arribar al final a set minuts i mig del líder sense haver tingut cap problema no és una bona targeta de visita per a un pilot del WRC.

Alexey Lukyanuk Alexey i Yaroslav Fedorov (Škoda Fabia Rally2 evo), vuitens de la general i els millors entre tots els RC2, WRC2 i WRC3 inclosos, van fer una gran cursa. A més de la volcada en l’últim tram per afegir-hi més èpica al seu resultat.

Imagen
Suninen

Gus Greensmith / Elliott Edmondson (Ford Fiesta WRC) va acabar molt enrere. Van abandonar el primer dia quan eren cinquens a la general amb un problema de la bomba d’aigua de Ford. Van tornar l’endemà, però quan van obrir pista ja no van poder fer res d’especial.

Al llarg del camí s’hi va quedar Takamoto Katsuta / Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC). Eren tercers després del quart tram, però es van retirar després d’un dur aterratge que va malmetre l’esquena de Barritt. Per precaució, Dan Barritt va anar a l’hospital per fer-li les proves, on afortunadament no es va detectar res fracturat. Va ser més l’ensurt i el dolor.

Ara ve una altra novetat per al WRC, el Ypres Rally a Bèlgica. Ho té tot per ser un ral·li molt divertit.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments