RAIDS: El Hunter es fa gran per aprofitar la nova normativa T1+

Bahrain Raid Xtreme (BRX) ha redissenyat el Prodrive Hunter per complir amb les noves regulacions T1+ anunciades recentment per la FIA, que ara és la classe reina juntament amb T1-I. Les noves regulacions es van introduir per ajudar a equilibrar el rendiment dels vehicles amb tracció a les quatre i dues rodes de la classe T1.

El Hunter funcionarà amb pneumàtics més grans, amb un major recorregut de la suspensió i serà més ample. Pneumàtics de 37 «en llandes de 17″, reemplacen les llantes actuals de 32″ en llandes de 16», amb un recorregut de suspensió augmentat de 280 mm a 350 mm i l’amplada de la carrosseria augmenta de 2m a 2,3 m per adaptar-se a això.

Aquests canvis han requerit d’alguns canvis significatius en la transmissió del Hunter, en la suspensió i en la carrosseria. La geometria de la suspensió s’ha reconfigurat amb trapezis i amortidors més llargs, i hi ha frens més grans acomodats en les rodes de 17″. El radi de pneumàtic més gran augmenta la càrrega al tren de transmissió, de manera que els eixos de transmissió, l’arbre de transmissió i els diferencials s’han modificat. Al ser més ample també ha significat que gairebé la meitat de la carrosseria ha estat redissenyada amb Callum, per adaptar-se a les noves regulacions, mantenint el mateix aspecte.

Prodrive ha aprofitat l’oportunitat per augmentar la mida del parabrisa i instal·lar un nou motor de l’eixugaparabrises programable per millorar la visibilitat del conductor. Els gats integrats s’han millorat no només perquè siguin més lleugers i resistents, sinó també per aixecar l’automòbil més ràpid i ara poden ser accionats per una bomba elèctrica per a major fiabilitat.

Gus Beteli, director de l’equip BRX:

«Estem molt contents que els organitzadors hagin abordat la disparitat en les regulacions entre els buggies i els T1 amb tracció a les quatre rodes, on els pneumàtics més grans tenien un avantatge sobre el terreny difícil. Hem après molt en el nostre debut aquest any i hem posat tot aquest aprenentatge per millorar l’automòbil i creiem que el nostre nou Hunter T1+ és un important pas endavant. Esperem tornar a l’Aràbia Saudita al gener, on buscarem lluitar per la victòria «.

BRX va competir amb el T1 per última vegada en Baja Aragó la setmana passada, on e ‘Hunter va mostrar el seu ritme marcant temps més ràpids en vuit dels 11 sectors del ral·li però molts problemes de joventut.

El primer automòbil Hunter T1+ s’està construint actualment a la seu de Prodrive al Regne Unit i es provarà per primera vegada al setembre. El nou automòbil també està disponible perquè els clients competeixin en els esdeveniments FIA Cross Country, Bajas i al Dakar el 2022.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments