Les 24 hores de Le Mans del 2021 tot just acaben de començar i és difícil de veure clarament en la jerarquia entre els nous Hipercotxes i els habituals LMP2. A més, no és possible separar les dues categories, ja que la bretxa és molt petita.
De fet, al final d’aquesta primera sessió d’entrenaments lliures, el primer LMP2, l’Oreca 07 de United Autosports USA #22 de Phil Hanson, Fabio Scherer i Filipe Albuquerque ocupa el quart lloc, però a només 132 mil·lèsimes del cotxe líder, el Toyota GR010 Hybrid de Mike Conway, Kamui Kobayashi i José Maria Lopez!
El Toyota #8 de Kazuki Nakajima, Sébastien Buemi i Brendon Hartley és el tercer per darrera de l’únic Alpine A480 Hipercotxe de Matthieu Vaxiviere, Nicolas Lapierre i André Negrao.
Els dos americans Glickenhaus 007 LMH són mica més avall però no van trobar cap problema a la Sarthe (6è i 7è). El Jota #38 i el Ferrari 488 #47 de Cetilar Racing van xocar al revolt de Tertre Rouge, però els pilots estan bé.
L’altra figura imprevista va ser interpretada per Marco Sorensen. El danès, guanyador del GTE Pro amb Aston Martin a Le Mans, va picar contra la paret tan aviat com va sortir dels boxes al començament de la sessió al volant de l’Oreca 07 de l’equip danès, malmetén la part posterior del seu cotxe.
A GTE Pro, Ferrari va agafar avantatge gràcies al #52 de Daniel Serra, Miguel Molina i Sam Bird amb Corvette, i no a Porsche com es podia esperar. El C8.R nord-americà número 64 d’Alexander Sims, Tommy Milner i Nick Tandy està per davant del Porsche 911 RSR número 91.
A GTE Am, assistim a un quartet de Porsche al capdavant amb el primer Team Project 1 #56 per davant del GR Racing.
La primera sessió de classificació tindrà lloc entre les 19 i les 20 h.