FÓRMULA EN CATALÀ: Crònica GP d’Itàlia 2021 – Ricciardo triomfa enmig de la guerra Verstappen-Hamilton

Sprint race: El Gran Premi d’Itàlia ha estat el segon esdeveniment on hem tingut Sprint Race. El nou fitxatge d’Alfa Romeo Valtteri Bottas va aconseguir el millor temps a la qualy del divendres, fet que li va suposar sortir des del primer lloc a la cursa a l’esprint. Darrera d’ell hi trobàvem a Hamilton, seguit per a Verstappen, els dos McLaren i Gasly. A la sortida, l’heptacampió Hamilton es va quedar clavat a la sortida al més pur estil Mark Webber i va perdre 4 posicions. A l’arribar a la corba Grande, Gasly que tenia el frontal danyat per un toc amb Ricciardo es va estavellar contra les tanques fet que va suposar la sortida del Safety Car. Al marxar el Safety Car, el grup es va estirar ràpidament i poca cosa més vam veure en el decurs de les 18 voltes. La cursa la va guanyar Bottas per davant de Verstappen, Ricciardo, Norris i Hamilton que va ser incapaç de superar al de McLaren. Com a conseqüència d’un canvi de motor, Bottas sortiria a la cursa del diumenge des del fons de la graella, cedint d’aquesta manera el lloc de privilegi a Verstappen.

Primers compassos de cursa (Mercedes).

La sortida: La majoria de la graella ha començat la cursa amb pneumàtics mitjos a excepció dels Mercedes que han optat pels durs. Qui avui ha fallat a la sortida ha estat el líder del mundial. Verstappen ha perdut la primera posició en benefici de Ricciardo abans d’arribar al primer revolt. Per la seva banda, la sortida de Hamilton ha estat molt millor que la de la cursa a l’sprint i des del quart lloc ha pogut avançar a Norris i gairebé a Verstappen. No obstant, a l’intentar l’avançament sobre l’holandès, els dos candidats al títol s’han tocat lleugerament i Hamilton s’ha hagut de saltar la segona chicane fet que ha permés a Norris recuperar la tercera posició. Darrera d’ells, Giovinazzi que havia fet una bona sortida i estava lluitant amb Leclerc, ha fet l’afilador amb Sainz al reincorporar-se a la pista i s’ha accidentat a la sortida de la segona chicane. Aquest incident ha provocat que direcció de cursa treiés el Virtual Safety Car.

Primeres voltes: El Virtual ha durat poca estona ja que Giovinazzi ha pogut continuar en cursa i els comissaris ràpidament han retirat els desperfectes. Al apagar-se, el grup s’ha estirat i els únics avançaments que es produïen eren els de Bottas que feia la seva particular remuntada des del fons de la graella i amb només 12 voltes ja estava en zona de punts. Al davant, l’alta velocitat punta dels McLaren feia que ni Verstappen fos capaç d’avançar a Ricciardo, ni Hamilton a Norris tot i estar els dos a menys d’un segon. Poc abans de les aturades al box, Verstappen que patia amb els seus pneumàtics posteriors, ha anat llarg a la primera chicane fet que ha donat una mica d’aire a Ricciardo i ha permés a Norris i a Hamilton acostar-se a l’holandès.

Les aturades: Red Bull ha cridat a Verstappen al box per canviar gomes i intentar realitzar un undercut a Ricciardo ja que es trobaven separats per poc més d’un segon. McLaren ràpidament s’ha adonat del moviment dels austríacs i ha cridat astutament a Ricciardo al box. Verstappen ho ha vist i ha decidit continuar en pista una volta més. La parada de McLaren ha estat perfecte i una volta més tard s’ha aturat Max. A diferència del que ens tenen habituats, la parada de Red Bull ha estat desastrosa i Verstappen ha estat 11 segons aturat al box per problemes amb una de les rodes. Just en aquell mateix moment en que Verstappen era al box aturat, Hamilton avançava a Norris a la segona chicane i es col·locava líder de la cursa. A la volta següent ha entrat Norris al box i ha sortit per davant de Verstappen que tornava a rodar ràpid amb els pneumàtics nous. Malgrat portar pneumàtics durs, segurament al veure com de ràpid rodava Verstappen i com d’aprop Verstappen estava de Norris tot i la mala aturada; Mercedes ha decidit cridar a Hamilton a box. L’aturada de Mercedes un dia més ha estat discreta i ha superat els 4 segons.

Xoc històric: Al tornar a la pista, Hamilton ha sortit just per darrera de Norris i lleugerament per davant de Verstappen. L’holandès amb els pneumàtics calents ha frenat tardíssim i s’ha situat per l’exterior del primer revolt pràcticament en paral·lel de l’heptacampió. Al entrar al segon revolt, si un no vol, dos cotxes no hi caben i encara més si són els dos candidats al títol. El resultat evidenment ha estat la col·lisió entre Verstappen i Hamilton. El Red Bull del jove holandès s’ha pujat per sobre del Mercedes de Hamilton ajudat per les “bananes” que hi ha a la primera chicane. Sortosament, el halo i l’arc de seguretat (que per cert ha quedat destruït) han ajudat a que Hamilton no patís lesions importants i que la roda de Verstappen només fregués el cap de Hamilton.

Una imatge per a la història (Mercedes).

Final de cursa: Per retirar els dos cotxes ha fet falta la sortida del Safety Car. Així doncs, la cursa ha quedat reagrupada amb Ricciardo al capdavant seguit de Leclerc que s’ha aturat aprofitant el Safety Car, Norris, Pérez, Sainz i Bottas. A la represa, Norris ha avançat ràpidament a Leclerc i Bottas a Sainz. Poc després ha estat Pérez qui ha avançat a Leclerc però ho ha fet saltant-se la segona chicane. Incomprensiblement, el mexicà no ha retornat la posició al de Ferrari i ha estat sancionat correctament amb 5 segons. Al cap d’unes voltes, Bottas s’ha desfet de l’altre Ferrari i així s’ha esveït qualsevol opció de podi pels Ferrari.

La cursa ha acabat sense cap sobresalt pels pilots de McLaren i Ricciardo ha creuat la meta en primera posició. L’australià ha gestionat la cursa d’una manera impecable, demostrant que encara pot estar entre els millors. Norris ha completat el doblet de McLaren en un altre gran cap de setmana pel jove pilot anglès. El podi l’ha completat un magnífic Bottas, que si no hagués estat pel canvi de motor, segurament hauria pogut guanyar aquest Gran Premi. Leclerc, Pérez, Sainz, Stroll, Alonso, Russell i Ocon han completat els punts per aquest ordre.

El podi a Monza sempre és especial amb més o menys públic (Mercedes).

La Fórmula 1 tornarà d’aquí 15 dies en motiu del Gran Premi de Rússia. Una cursa on Verstappen haurà de complir una polèmica sanció de tres posicions a la graella pel seu xoc amb Hamilton.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments