La nota internacional, qui va encapçalar tots els titular abans del ral·li i un dels artífex de que els borals de cada tram fossin plens a vessar, Thierry Neuville i Martin Wydaeghe van endur-se la victòria a Ripoll com deia la lògica.
La parella de l’equip Hyundai eren al Ral·li de La Llana per ficar a punt el seu Hyundai i20 WRC abans del RallyRACC i ho van fer emportant-se tots els millors registres en els trams, com marcaven els cànons.
El temps que vam viure el dissabte entre el Ripollès i La Garrotxa va ser típicament de tardor, sol, pluja, vent, calamarsa, tot junt en un mateix dia. Tota aquesta bogeria de temps va acabar arribant també als cronometres dels protagonistes, tret de la parella de Hyundai, el resultat de la prova va ser completament inesperat.
I és que durant el matí, mentre el temps va aguantar, i com és lògic per la superioritat de les muntures, Orriols i Pons van repartir-se els segons millors temps. Només Domènech – Brugué amb el Porsche 997 GT3 van aconseguir trencar aquest binomi en la segona passada per Santigosa.
Els primers dos bucles del ral·li amb els trams de Capsacosta i Santigosa es tancaven amb Pons segon, Orriols tercer, Domènech quart i un ràpid Pere Rovira amb el Peugeot 208 Rally4 en el top5.
La tarda ja es preveia complicada, però la pluja va colpejar amb forma de calamarsa deixant la situació encara més complicada.
Cops de teatre per acabar un ral·li dificilíssim
El primer cop de teatre entre els primers espases va ser la punxada d’Orriols i Pujolar en la primera passada per Llaés, la parella osonenca perdia 2 minuts i 50 segons, però no eren els únics, Aleix Vila i Jaume Poch que havien fet un quart millor temps en el primer tram del ral·li amb el seu Peugeot 106 també cedien molt de temps per un toc.
L’escabetxada va ser molt gran per molts pilots, Llaés era, a priori, el tram més complicat de la prova, estret, amb moltes tallades i zones que amb la pluja encara es van complicar més. Cal destacar que bans d’arribar a l’últim pas pels trams Àlex Español i Marc Que eren quarts classificats amb el Renault Clio dues rodes motrius.
Segona passada per Alpens ja amb la foscor com a protagonista i encara faltava el cop definitiu, Orriols patia una accident de trànsit en el tram d’enllaç cap a l’últim tram, un aficionat xocava contra el pilot d’Skoda que arrencava una roda i no podia continuar. Eduard Pons es sortia en un terraplè en l’última passada per Llaés i quedava fora, Aleix Vila s’estavellava contra un arbre en el mateix tram i abandonava (sense lesions per cap dels dos ocupants), en Pere Rovira es sortia i també abandonava.
En definitiva, Àlex Español i Marc Que eren els més regulars i qui heretaven la segona posició de la prova. Tercers acabaven uns altres amb un dos rodes motrius com és el BMW E30 325 d’Albert Torres i Jordi Noguera. Un final al nivell d’una prova de les dimensions que el Motor Club Sabadell va dissenyar en el seu moment en moure el Ral·li de La Llana a Ripoll.