WRC: L’1×1 del RallyRACC Catalunya Costa Daurada 2021

Després de la victòria de Neuville – Wydaeghe i la ressaca, una mica traumàtica, que ens ha deixat aquesta 56a edició del RallyRACC Catalunya toca mirar les coses amb una mica de perspectiva i fer un 1×1 del que ha estat el millor i el pitjor de la prova mundialista a casa nostra.

Es tracta d’un rànquing que pretén ser purament subjectiu i només espera les vostres opinions, tan properes com contradictòries. Que, òbviament, són benvingudes als comentaris

Neuville: quan mostra aquest nivell, el belga és impressionant i sembla gairebé imbatible.

Evans: ha tornat l’incisiu gal·lès del 2020, qui podria haver estat coronat campió del món a Monza. La seva reacció manté el suspens en la lluita pel títol, però probablement arriba una mica massa tard.

Sordo: una última jornada de llibre en que molts ens preguntem que hagués passat si hagués afrontat el ral·li amb la mateixa determinació. Pòquer de scratx al diumenge i deixant a Ogier fora del podi.

© Nacho Mateo

Ogier: desdibuixat. Qui ho hauria de dir després de veure al francés als test previs fent ballar al Yaris com una ballarina del Circ du Soleil. Encadena dues actuacions fora del podi, li toca sentenciar a Monza.

Rovanperä: en terra de ningú. La seva actuació sobre l’asfalt català va ser discreta però regular, augmentar el ritme sobre el negre element pot ser clau dels seus futurs èxits.

Greensmith: de menys a més. Només l’experiència al volant d’un WRC va fer que no quedés per darrera de dos novells com Solberg i Solans.

Solberg: quina sort portar el cognom del seu pare. A Catalunya només podem destacar la suma quilometres en un WRC sobre asfalt, l’error a la súper especial de Salou va ficar en perill la seva posició amb Solans, i part del seu honor.

©Nacho Mateo

Solans: de 10. No es pot demanar més a un pilot que es puja per primera vegada a un WRC amb només 70 quilometres de test. Mereix més oportunitats.

Camilli: sòlid, el pilot de Niça ha demostrat una vegada més que és un dels referents entre els Rally2 aconseguint una victòria incontestable.

Gryazin: ràpid, quan agafa un cotxe robust i amb solera com és el cas del Skoda demostra un gran talent. Esperem tingui més continuïtat.

Suninen: bon debut, no al ritme que esperàvem però no gaire lluny. Ha de ser la punta de llança de Hyundai entre els Rally2.

© Nacho Mateo

Fourmaux: diferent. Quan el veies passar sempre portava traçades diferents a la resta de pilots intentant exprimir al màxim el seu Ford Fiesta WRC, ja a les últimes sense evolucions. La punxada a Querol el va deixar molt retardat en la general.

Tänak: oblidat. És hora de passar pàgina d’aquesta temporada i pensar en la següent.

Katsuta: desaparegut. Després del seu xoc a La Mussara res va anar bé. No va donar símptomes de recuperació, un final de temporada per oblidar.

© Nacho Mateo

Hyundai Motorsport: gran prova on només Tänak ha fallat. Primers i tercers que fan que la marca coreana encara estigui dins a la lluita pel títol de constructors.

Toyota Gazoo Racing: desafinats en els darrers ral·lis. Sovint han fallat a l’inici de la prova per males configuracions per test inadequats, poden estar contents d’haver topat amb un rival desafortunat i fràgil al començament de l’any.

M-Sport: ja pensaven amb els test del Puma Rally1 i Loeb.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

1 COMENTARIO

Subscriu-te
Notificació de

1 Comment
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Rallypedia
2 Anys fa

Gran ral·li de Nil Solans i Marc Martí que els ha valgut ser aquest octubre al Ral·li d’Hongria.