DAKAR 2022: La indicació de la discòrdia

Ja es calculava que la navegació era una cosa a tenir en compte en aquest Dakar. David Castera ha alertat, durant els darrers dos anys, d’aquesta situació i, pel que sembla, per a l’edició d’enguany, no s’ha esperat gaire en obrir el llibre de reclamacions. Audi va ser la gran víctima, amb Carlos Sainz perdent més de dues hores i Mattias Ekstrom cedint en 1h45.

A uns 70 km de la meta de la primera etapa, diversos pilots es perdien, i en un moment donat hi havien diversos vehicles creuant-se en sentit contrari. Fins i tot Nani Roma (BRX) va revelar haver-hi gairebé topa amb Carlos Sainz (Audi) al cim d’una duna.

En el roadbook hi havia una indicació després d’una bifurcació que els competidors haurien de seguir 10 graus cap a l’esquerra pel camí principal, per una pista, i va ser aquí on molta gent es va equivocar.

El director de la cursa, David Castera, va dir a Autosport que

Era una nota molt senzilla, havien de ‘seguir la pista principal’ i és allà on molts es van equivocar perquè la pista principal girava en diferents direccions i això va generar confusió. Però sempre és així, alguns encertaven, altres no, i la nota, si bé era cert que era complicat, era la mateixa per a tothom. La nota no estava equivocada, com a molt no era prou clara”, va dir Castera.

Molta gent, fins i tot navegants molt experimentats, asseguraven que la nota anava molt més enllà del «poc clar». Pel que sembla, el que es referia als 10 graus, ràpidament va passar a 300 graus, i tot i que els 10 graus eren correctes (els que s’hi van quedar ho van encertar) en un moment determinat era impossible saber quin era el camí correcte perquè hi havia moltes possibilitats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments