Alfa Romeo ha presentat el Tonale, el primer model electrificat de la marca italiana, que presenta un caràcter esportiu italià fidel a l’ADN de la casa de Torí.
El nou SUV Alfa Romeo es presenta amb unes dimensions compactes, una llargada de 4,53 metres, una amplada d’1,84 m una alçada d’1,6 metres i un estil original i contemporani típic d’Alfa Romeo, en una síntesi entre un prestigi i una perspectiva de la futur.
El Tonale està equipat amb una suspensió MacPherson totalment independent amb amortidors FSD (Frequency Selective Damping). A més, ofereix dues configuracions de tracció: tracció integral Q4 en la versió Plug-in Hybrid e-Q4 i tracció davantera en les versions de motor híbrid i dièsel. Aquests últims també estan equipats amb el diferencial electrònic.
Pel que fa als motors, Alfa Romeo ofereix dos nivells d’electrificació, híbrid i híbrid endollable, amb el Tonale estrenant el bloc híbrid VGT (Variable-Geometry Turbo) de 160 CV, una exclusiva d’Alfa Romeo.
Aquest motor utilitza un turbocompressor de geometria variable, així com una transmissió TCT de doble embragatge de 7 velocitats de la marca italiana. El motor elèctric «P2» de 48 volts amb 15 kW de potència i 55 Nm de parell pot accionar les rodes fins i tot amb el motor de gasolina d’1,5 litres apagat.
Alfa Romeo va revelar que va optar per aquesta solució tècnica per oferir una autèntica experiència electrificada. La transmissió permet iniciar la propulsió en mode elèctric a baixa velocitat, durant les maniobres d’estacionament i a velocitat de creuer.
En el llançament, també estarà disponible la versió híbrida de 130 CV, novament acoblada a la transmissió TCT de 7 velocitats d’Alfa Romeo i un motor elèctric de 48 volts.
A més, el Tonale comptarà amb una versió Plug-in Hybrid Q4, amb una tracció total de 275 CV, que segons la marca és capaç d’accelerar de 0 a 100 km/h en només 6,2 segons i amb una autonomia d’en purament. Mode elèctric fins a 80 km en cicle urbà.
Per completar la gamma de motoritzacions, estarà disponible el nou motor dièsel d’1,6 litres de 130 CV amb 320 Nm de parell, acoblat a la transmissió automàtica de doble embragatge TCT de 6 velocitats i tracció davantera Alfa Romeo.
La marca italiana també va anunciar que per a alguns mercats fora d’Europa estarà disponible una versió equipada amb un motor de gasolina turbo de quatre cilindres de 2.0 litres, capaç de lliurar 256 CV. Aquesta variant està equipada amb tracció integral i una caixa de canvis automàtica de nou velocitats.
A l’interior, l’Alfa Romeo Tonale inclou molta tecnologia per garantir una experiència connectada i còmoda, alhora que es manté el plaer de la conducció esportiva.
D’aquesta manera, el Tonale està equipat amb un tauler d’instruments digital de 12,3 polzades i un sistema d’infoentreteniment amb una pantalla tàctil de 10,25 polzades, que permet actualitzacions “over the air” i és compatible amb Apple Carplay i Android Auto. A més, el nou SUV Alfa Romeo està equipat amb l’assistent de veu integrat Alexa d’Amazon.
La tecnologia també està al servei de la seguretat i el confort, amb un sistema de conducció autònoma de nivell 2, així com nous sistemes avançats d’assistència a la conducció (ADAS), entre els quals destaquen el «Control de creuer adaptatiu intel·ligent» (IACC), el «Lane Centering» (LC). ) i “Traffic Jam Assist”, capaç d’ajustar automàticament la velocitat i la trajectòria, mantenint el cotxe al mig del carril i a una distància segura del vehicle que passa davant, garantint així seguretat i confort.
El Tonale també està equipat amb altres dispositius i tecnologies, des de la «Frenada d’emergència autònoma» per alertar el conductor d’un perill potencial i aplicar els frens per evitar o mitigar qualsevol col·lisió amb un vianant o un ciclista, fins a la «Detecció de conductor somnolent» per alertar al conductor. conductor si mostra signes de somnolència, mitjançant la «Detecció d’angles cecs», que detecta els punts cecs posteriors i senyalitza qualsevol vehicle que s’acosta per evitar una col·lisió, així com la «Detecció de trajectes transversals posteriors», per alertar de la presència de vehicles apropant-se pels laterals en marxa enrere i també la càmera d’alta resolució amb visió de 360°.
La marca italiana va fer saber que el Tonale arribarà al mercat amb dos nivells d’acabat, Super i Ti. El Super level, la porta d’entrada a Alfa Romeo, es pot personalitzar amb el paquet Sprint, que inclou nombroses opcions amb una forta connotació esportiva. Alternativament, el nivell Ti, que millora les qualitats d’elegància i el caràcter distintiu de Tonale que es pot complementar amb el pack Veloce per aconseguir un major rendiment i esportivitat.
El Tonale també és el primer cotxe equipat amb un certificat digital NFT (token no fungible). Basat en tecnologia blockchain i connectat exclusivament, l’NFT de Tonale certifica el cotxe en el moment de la compra, evolucionant posteriorment per representar-ne l’ús al llarg del cicle de vida del cotxe, amb grans beneficis pel que fa a la protecció del valor residual.
Alfa Romeo ha fet saber que el nou Tonale es produirà a Itàlia i que les comandes del nou SUV començaran a l’abril amb l’edició de llançament ‘Edizione Speciale’, i els primers lliuraments estan programats per a la tardor.