El campionat de Catalunya de Ral·lis 2022 va començar amb força el passat cap de setmana. El Rally Lloret de Mar va ser com un miratge al mig del desert en un campionat que és en hores baixes com es pot comprovar en un calendari completament delmat de proves.
Si mirem les cites programades per aquest 2022 el més normal és que ens caigui l’ànima als peus. No ja pel fet de que algunes de les cites amb més història de casa nostra, com és el Ral·li Osona, han decidit no ser-hi aquest any, és el fet que el calendari és un camp erm, amb molt poques proves.
Si aixequem la vista a l’horitzó ens trobem que aquesta temporada té quatre proves més sobre asfalt, Valls, Empordà, La Llana i 2000 Viratges, i quatre sobre terra, La Codina, Memorial Abel Puig, Vidreres i Tàrrega. En total no hi haurà ni deu proves entre la terra i l’asfalt, i amb tota la seguretat de que res serà com Lloret ja que la llista d’inscrits ha estat descomunal.
Hem fet tard per aquest 2022? Només el temps ho dirà però l’hora és greu. Cal analitzar la recepta de l’èxit de les proves que surten endavant i aconsegueixen unes llistes d’inscrits com les d’aquest cap de setmana.
Cal un campionat de Catalunya potent, amb una base sòlida, per seguir alimentant aquest esport. No ens val gaudir del campionat del món a casa nostra si la resta de l’any és en blanc, perquè el dia que el Catalunya estigui en dificultats (que esperem que no ho estigui mai) tinguem una xarxa prou resistent perquè el nostre esport no caigui al buit.