Hansen Motorsport ha anunciat un compromís per «diversos anys» amb el Campionat del Món de Ral·licros, l’escuderia sueca anunciant una «enorme inversió» just quan el campionat s’embarca en una nova era elèctrica a 2022.
Hansen Motorsport, un dels equips més condecorats de la història del ral·licros, ha estat a l’avantguarda de la màxima categoria de la disciplina des que el fundador i director d’equip, Kenneth Hansen, va aconseguir el primer dels seus 14 títols del Campionat Europeu el 1989, abans de graduar-se a la categoria principal quatre anys després.
Tres trofeus del Campionat Mundial d’Equips són testimoni de la magnitud de l’equip, el més recent dels quals va ser la temporada passada, quan Timmy Hansen va lliurar un ajustat duel amb el seu compatriota Johan Kristoffersson que va culminar amb l’empat de punts al cim de la classificació de pilots, però el campió del 2019 finalment va perdre la segona corona de la seva carrera.
El pilot de 29 anys torna per a la propera campanya, acompanyat una vegada més pel seu germà menor i també guanyador d’esdeveniments del World RX, Kevin Hansen. Els germans suecs es posaran al volant de cotxes elèctrics, basats en la plataforma del Peugeot 208 utilitzada anteriorment, però redissenyats per adoptar un tren motriu homologat de la firma austríaca Kreisel Electric, que genera 500kW -equivalents a 680bhp– i un parell motor instantani.
Kenneth Hansen, director de l’equip Hansen Motorsport, va dir:
«Aquesta és una gran inversió que estem fent al Campionat Mundial de Ral·licros de la FIA, amb un pla per a diversos anys que és el més gran que hem fet mai. És molt nou i molt emocionant per a tots nosaltres, i se sent una mica com quan vam entrar al ral·licros per primera vegada el 1993. Aleshores no sabíem gaires coses, i amb el canvi a la tecnologia elèctrica hi ha moltes coses que estem aprenent des de zero també.
Timmy Hansen, pilot de Hansen Motorsport, va dir:
«Gran part de la meva passió consisteix a intentar convertir-me en Campió del Món de Ral·licros; m’encanta aquest esport i desitjo el millor per a ell. El World RX és on he construït la meva carrera i m’ha donat algunes oportunitats increïbles. El nivell de competència en el World RX és el millor, però això és el que ens impulsa a esforçar-nos més, crec que tindrem un cotxe molt fort de cara a la nova temporada, i estic molt il·lusionat.