WRC: Les llums i les ombres del Ral·li de Suècia 2022

El Ral·li de Suècia és una de les úniques proves del campionat del món de ral·lis que depèn d’unes condicions climàtiques precises per poder-se celebrar. La neu i les baixes temperatures són factors necessaris per la disputa de l’única prova 100% hivernal.

En els últims anys aquestes condicions han estat pendents d’un fil i han ficat en dubte la prova al calendari fins en dues ocasions, 2016 i 2020, a la zona de Varmland. Després de la crisi sanitària provocada pel Covid que va fer que la prova hivernal de 2021 es celebrés a Finlàndia, els organitzadors del Ral·li de Suècia instigats pel promotor del WRC van decidir moure la prova 600 km al nord cap a la ciutat universitària d’Umeä.

Aquesta marxa cap al nord del país ha portat coses bones i d’altres de no tant. L’objectiu d’aconseguir més neu i unes condicions 100% hivernals es va assolir des d’un primer moment, com tothom va poder veure. Però la neu no tapa altres carències d’aquesta edició del Ral·li de Suècia 2022.

Els trams eren plens de neu i això en sí mateix complicava molt les coses pels espectadors i en general per tots els presents a peu de tram, moure’s al voltant dels camins per on transcorria el ral·li es feia gairebé impossible.

Si sumem les dificultats per moure’s pels trams degut als grans gruixos de neu present als boscos de la regió de Norrland a que la majoria de «marshalls» eren neòfits en termes de ral·lis la situació es complicava de sobremanera. El canvi de la prova al nord va provocar que la majoria de clubs que organitzaven la seguretat dels trams no tinguessin experiència en ral·lis d’aquestes magnituds.

La majoria de joves que realitzaven tasques de seguretat eren taxatius a l’hora d’aplicar les normes, donant com a resultat situacions kafkianes. Les contradiccions entre la informació que ens donaven i el que realment aplicaven als trams acababen sempre caient cap al mateix costat.

Cal afegir la col·locació de cintes molt allunyades del tram que juntament amb la presencia dels grans snowbanks feia gairebé impossible gaudir de les cronometrades sueques. Cal ser justos i confiar que el següents edicions la situació millorarà gràcies a l’experiència acumulada en aquest primer any. La meva recomanació per propers anys: agafa raquetes per donar unes agradables passejades a través del boscos suecs.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments