37 cotxes es donaran cita al circuit de Spa-Francorchamps, la segona participació més multitudinària en una cursa del WEC tret de les 24 hores de Le Mans. 24 nacionalitats representades a la cosmopolita graella belga.
Tradicionalment, Spa ha estat la darrera cursa abans de les 24 Hores de Le Mans i aquesta tradició continua aquesta temporada després de la breu reconfiguració del calendari de l’any passat.
El desafiament dels 7,04 quilòmetres de Spa serà una de les proves clau a què s’enfronten els equips i els pilots mentre es preparen per a sis hores d’acció aquest dissabte a la tarda, quan comencin les 6 Hores TotalEnergies de Spa-Francorchamps 2022.
Toyota vol continuar la ratxa a Spa
L’Alpine A480 Gibson, guanyador de les 1.000 Milles de Sebring, inscrit a l’equip Alpine ELF, encapçala la taula de punts després del triomf de Nicolas Lapierre, André Negrao i Matthieu Vaxivière.
Sortiran a la pista a Spa decidits a protegir el seu avantatge de punts aconseguit a principis de temporada després que l’equip es convertís en el primer equip francès a guanyar una cursa del WEC a Sebring. “Les bleues” buscaran portar aquest impuls a Spa, on l’equip ja va celebrar una victòria entre els LMP2 el 2016.
Toyota Gazoo Racing arriba a la pista més propera a la seva seu a Colònia decidit a recuperar-se ràpidament d’un cap de setmana dur a Sebring.
La bandera vermella a meitat de carrera causada per l’espectacular incident de José-María López també va afectar una possible de victòria del Toyota GR010-Hybrid Hypercar núm. 8 de Sébastien Buemi, Ryo Hirakawa i Brendon Hartley.
La marca japonesa intentarà sumar una sisena victòria consecutiva a Spa en una ratxa que es remunta al 2017.
Glickenhaus Racing segueix captivant els aficionats a les carreres de resistència de tot el món amb el seu distintiu Glickenhaus 007LMH, que per a Spa veurà un canvi significatiu en la seva alineació de pilots.
L’Hypercar amb el número 708, d’origen nord-americà, comptarà amb la presència de l’actual campió de l’IMSA, Pipo Derani, que s’unirà a Romain Dumas i Olivier Pla a la cabina.
Igual que diversos pilots de la graella d’aquest dissabte, Derani arribarà des de la cursa de Laguna Seca del cap de setmana passat, on va acabar tercer.
L’hipercar de Glickenhaus farà la seva primera aparició a Spa i segur que serà un espectacle en la històrica pista europea.
LMGTE Pro – Qui pot desbancar Porsche?
La categoria LMGTE Pro ha tingut algunes batalles sensacionals a Spa al llarg dels anys i s’espera que el 2022 no sigui diferent.
L’equip Porsche GT va començar la temporada amb gran triomf, ja que Kevin Estre i Michael Christensen van arrasar amb un ple de punts amb una pole i una victòria a Sebring.
La temporada passada, Spa va ser l’escenari d’una de les millors actuacions d’Estre, i el francès intentarà tornar a mostrar la seva afinitat amb el circuit de les Ardenes.
AF Corse va aconseguir un discret quart i sisè lloc a Sebring, però ja ha aconseguit importants èxits a Spa, amb victòries el 2013, 2014, 2016 i 2017.
La primera temporada completa de Corvette Racing al WEC va tenir un començament esperançador a Sebring, ja que Nick Tandy i Tommy Milner es van enfrontar inicialment a Porsche amb el Chevrolet Corvette C8.R.
Mentre que serà la primera visita de Milner a Spa, Tandy ha gaudit de diversos èxits en aquest circuit, especialment a les 24 Hores de Spa de 2020.
LMP2 – United Autosport a per la triple corona de Spa
La ultracompetitiva categoria LMP2 compta amb la participació de 15 cotxes aquesta temporada i s’espera que almenys la meitat lluitin per les victòries de la categoria amb regularitat.
Els clars reis de Spa les últimes temporades són els guanyadors de Sebring, United Autosports USA. Filipe Albuquerque i Phil Hanson aspiren a aconseguir un triplet de victòries entre els LMP2 aquest dissabte, després dels seus èxits el 2020 i l’any passat.
Però el mateix triplet d’United Autosports també podria venir fàcilment del cotxe inscrit amb el núm. 23 que es va emportar els grans punts a Sebring en un sensacional debut de Joshua Pierson, de 16 anys. Es va combinar amb Paul di Resta i Oliver Jarvis per aconseguir una impressionant victòria.
Pierson i Jarvis estaran acompanyats durant la resta de la temporada per Alex Lynn, que va aconseguir la victòria a Spa tant a LMP2 el 2017 com a LMGTE Am el 2019.
Equips com Prema Orlen Team, JOTA, WRT/Realteam by WRT i Team Penske estaran segurament a la lluita.
Sébastien Ogier seguirà acumulant experiència en LMP2 a l’equip Richard Mille Racing que comparteix amb Lilou Wadoux i Charles Milesi, mentre que el nou equip del WEC, Vector Sport donarà la benvinguda al seu equip a l’experimentat i condecorat pilot Sebastien Bourdais, després que Mike Rockenfeller substituís l’as francès a Sebring.
Bourdais, que fa la seva primera aparició a Spa després d’una dècada, s’uneix a Ryan Cullen i Nico Mueller per a la resta de la campanya del 2022.
LMGTE-Am: Aston vol seguir manant
La categoria LMGTE Am, molt competitiva, sempre compta amb acció roda a roda i l’edició del 2022 sembla que serà una de les més disputades a la dècada d’història del WEC.
Sebring en va ser una prova, amb una carrera molt emocionant al llarg de les vuit hores de durada, en què Aston Matins, Ferraris i Porsches es van intercanviar en el lideratge.
Com sempre, els pilots de la categoria de bronze van ser els principals protagonistes, i no hi ha millor prova que Paul Dalla Lana, que va fer una de les seves millors actuacions per segellar una victòria per a ell i els seus companys d’equip de Northwest AMR: Nicki Thiim i el debutant al WEC, David Pittard.
Però ell i el seu equip s’enfrontaran a una dura competència tant dins de les files d’Aston Martin com dels equips inscrits a Porsche i Ferrari.
S’espera que els equips TF Sport nº 33 i D’Station nº 777 estiguin al punt de mira, igual que el Project 1 Porsche nº 46 i el Dempsey Proton Porsche nº 77. Ferrari també serà una gran amenaça, ja que cinc dels 488 GTE Evo sortiran a la pista.
La màquina del número 85 d’Iron Dames serà sens dubte una de les favorites del públic, ja que l’estrella local Sarah Bovy debuta al WEC al seu circuit de casa amb les companyes d’equip Rahel Frey i Michelle Gatting.
Bovy és una de les dues pilots belgues que correran a Spa aquesta setmana, ja que l’experimentat pilot Jan Heylen ha pujat al Porsche Dempsey Proton núm. 88.