La decisió es va prendre després de consultar els representants dels departaments esportiu i tècnic de la FIA i el proveïdor oficial de pneumàtics Goodyear Racing.
Goodyear Racing va confirmar que no podia garantir que els pneumàtics subministrats per a aquest esdeveniment tinguessin el rendiment previst. A més, Goodyear Racing va confirmar que, en aquesta ocasió, no podia proporcionar raons concloents per als problemes dels pneumàtics que s’han produït durant l’activitat a pista anterior, fins que no s’hagi dut a terme un procés exhaustiu d’anàlisi de dades.
«Durant les sessions de classificació i d’entrenaments lliures per a la Cursa d’Alemanya del FIA WTCR al Nürburgring Nordschleife, diversos equips van informar de danys als pneumàtics.
Sota la premissa de la seguretat, els comissaris van prendre la decisió d’aturar les curses. Tot i això, no es descomptaran els punts atorgats després de la classificació. La FIA ha explicat en un comunicat que decisió sobre si les dues curses es reprogramaran com a part d’un altre esdeveniment es prendrà en el moment oportú.
Els pilots i equips van ser informats de la decisió abans que els comissaris emetessin el seu comunicat. Mentre que Goodyear va informar que es van utilitzar pneumàtics de diferents lots de producció al llarg de les diferents sessions. No hi va haver cap diferència en el rendiment o la durabilitat entre els lots.
L’anàlisi realitzada fins ara, juntament amb la inspecció dels pneumàtics tornats, no s’hi ha identificat cap problema de fabricació amb l’especificació.
Es necessita un anàlisi més profund de les condicions reportades en col·laboració amb els equips. Recollirem tots els pneumàtics per a la seva posterior anàlisi.
Ens comprometem a dur a terme una anàlisi tècnica completa del producte, així com l´ús dels pneumàtics en funció de les condicions de carrera amb vista a les futures proves de la temporada del FIA WTCR.