WRC: Què ens espera al RallyRACC Catalunya Costa Dauarada 2022?

El passat dimarts el RACC va presentar en un dels edificis que de la Diputació de Tarragona al centre de la capital de la provincia el nou recorregut per l’única prova del campionat del món a nivell estatal.

Després d’una edició, la de 2021, marcada pels canvis introduïts pel pas de ser un ral·li mixte a un 100% asfalt, aquest any les modificacions arriben principalment en la primera etapa de la prova. El shakedown i les jornades de dissabte i diumenge queden pràcticament inalterades.

Tot canvia

El divendres, la prova catalana deix el seu inici a La Mussara per marxar uns quilòmetres més al nord, entrant a la demarcació de Lleida. El primer tram ja és tota una novetat, Els Omells – Maldà, de 10,66 km, és un tram ràpid i de bon asfalt en el seu inici i estret amb un asfalt complicat en la seva part final.

Per continuar amb les novetats, el segon tram de la prova serà Serra de la Llena. Una cronometrada que, en part, es va córrer fa més de 10 anys. Aquest tram, d’11,93 km compta amb un format similar a l’anterior amb un inici de bon asfalt i ample per entrar en una segona part estreta i, en aquest cas, més revirada.

rallyracc_2021_dijous_cachon_peugeot_208_rally4
Nacho Mateo

Després d’un refuel a La Juncosa el pilots aniran dos escenaris coneguts però aquest any modificats. Les Garrigues Altes, mateix tram que el de Les Garrigues disputat l’any anterior, però de sentit contrari.

El bucle i la jornada acabarà amb La Pobla – Riba-roja. Una nova versió del tram de Riba-roja, però aquest cop en sentit contrari i començant a Faió.

Serà una primera jornada molt llarga i dura perquè no hi haurà pas per assistència, amb només una zona de canvi de pneumàtics a la població riberenca de Flix.

No toquem el que funciona

La segona etapa del RallyRACC 2022 és la que menys canvis té. El dia s’iniciarà amb Savallà, un clàssic modern, i continuarà amb Querol – Les Pobles i el Montmell per acabar la jornada al tram urbà de Salou.

rallyracc_2021_suninen_wrc2_hyundai
Nacho Mateo

Querol – Les Pobles serà l’únic tram amb canvis. L’especial enlloc de començar a la C37 ho farà a la carretera que ve de Pontils per recuperar el trencant d’Esblada. El tram continuarà després amb les novetats introduïdes en la passada edició passant pel camí asfaltat de Sant Jaume de Montagut.

Diumenge de Power Stage

L’etapa de diumenge continua el mateix format que la temporada passada amb el retallat tram de Pratdip i Riudecanyes com a Power Stage.

Pratdip recupera una part del seu inici sobre el camí asfaltat que desemboca en un trencant en la propia població, donant així una nova opció als espectadors.

300 km contra el cronòmetre i més de 1.400 per completar tot el recorregut de la prova de casa nostra.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments