El Rally Lloret és un dels esdeveniments més esperats de l’any per dos motius, marca l’inici de la temporada a casa nostra i a més s’ha convertit en una de les millors proves.
L’edició d’aquest any torna amb més força complint amb la seva 10a edició. La competició reunirà als millors pilots de casa nostra i alguns de l’altra banda dels Pirineus i de la resta de l’estat, per a oferir un espectacle difícil de veure a casa nostra.
Amb trams tècnics, ràpids i mítics, el Rally Lloret 2023 promet ser un dels millors de les últimes edicions. En aquest article, analitzarem els trams d’aquest any d’una prova que ja s’ha convertit en un referent del panorama català.
Aquest divendres 10 de Febrer arrancarà la prova de la millor manera possible, amb un shakedown a partir de les 10:30 hores i fins a les 13:30 a l’antiga carretera de Lloret Blau. Un cop acabat aquest tram de proves, al Passeig Marítim de Lloret de Mar es donarà el tret de sortida oficial al ral·li a partir de les 17:15h. Els equips es trobaran amb tres trams mítics, ja gairebé de nit, com són Tossa-Cadiretes, Els Àngels i Santa Pellaia.
Per la segona etapa, íntegrament diürna, hi ha preparat 3 trams amb molta història, Cladells, Collsaplana i Osor. En total 177,77 km cronometrats d’un recorregut de 589 .
Descripció dels trams
TC1/4 Tossa – Cadiretes: És la primera especial i també la que millor defineix el Rally Lloret de Mar gràcies a les imatges que ens deixa amb el mar de fons. És una versió més extensa de l’icònic «Tossa-Sant Grau», que comença vorejant la Costa Brava des de Tossa de Mar fins a arribar a l’encreuament cap a l’ermita de St. Grau, un dels punts més espectaculars del tram. La part final s’ha allargat uns quilòmetres afegint la tècnica baixada en direcció Llagostera, fent encara més atractiva aquesta cronometrada i convertint-la en la més llarga de la prova gràcies als seus 19.2 km de competició.
TC2/5 Els Àngels: Un tram que sol aplegar molt públic a causa de la seva proximitat amb la ciutat de Girona, i que és molt conegut també fora de les nostres fronteres. Comença amb una revirada pujada fins a arribar a l’encreuament del Santuari dels Àngels. A diferència de l’any passat, aquest cop es disputarà també la part de baixada, ara amb l’asfalt nou, fins a pràcticament arribar a Madremanya i sumar així més de 15 km cronometrats.
TC3/6 Santa Pellaia: Amb 9.9 km contra el cronòmetre serà el tram més curt del ral·li i tancarà el bucle del divendres, sent les dues passades ja de fosc. No per ser menys llarg el converteix en fàcil, ja que la carretera que uneix La Bisbal i Cassà és molt tècnica i no permet abaixar la guàrdia en cap moment.
TC7/10 Cladells: Aquest tram es troba a la carretera que va des de Santa Coloma de Farners a Sant Hilari Sacalm. Per fer-lo una mica més especial també s’ha decidit allargar-lo, començant una mica abans dels ponts de l’Eix. És conegut per les denominades «banyeres«, unes corbes enllaçades contra-peraltades molt característiques d’aquesta especial i que agraden molt als participants.
TC8/11 St. Hilari – Collsaplana: La principal novetat de l’itinerari del 10è Rally Lloret de Mar és la incorporació d’un dels trams per excel·lència de Les Guilleries. Surt de Sant Hilari Sacalm i puja pel Pla de les Arenes fins a l’encreuament, quan llavors els equips hauran d’encarar un divertit descens que els portarà fins a Sant Sadurní d’Osormort. Aquesta versió en baixada promet emocions fortes!
TC9/12 Osor: L’últim tram de la prova serà el sempre exigent Osor, amb sortida des de Sant Hilari, on caldrà estar atent al desgast dels frens i amb la concentració al màxim. És un tram per valents, on les notes i la confiança poden marcar moltes diferències.