Alpine ha presentat el primers detalls del seu LMDh 2024 que competirà al Campionat Mundial de Resistència
El fabricant francès enlluerna amb la presentació de l’A424 Beta durant una roda de premsa especial celebrada divendres al matí al prestigiós Circuit de la Sarthe, just abans de començar les emblemàtiques 24 Hores de Le Mans d’aquest cap de setmana.
El Nou Cotxe: Rendiment i Tecnologia de Vanguardia
Aquest Hypercar té una part davantera extremadament agressiva, mentre que la part posterior revela dues A amb fletxes. Els laterals del cotxe s’inspiren en els de l’Alpenglow, un conceptcar presentat l’octubre passat al Saló de l’Automòbil de París.
L’Alpine A424_β està dissenyat al voltant d’un xassís Oreca, els primers trets aerodinàmics del qual es van llançar el juliol passat. El motor va fer les seves primeres proves als bancs al desembre. Al maig també es van realitzar les primeres proves acoblades motor-caixa de canvis.
Per al tren de propulsió, Alpine es va unir amb Mecachrome i va optar per un V6 monoturbo de 3,4 litres.
La primera sortida de l’Alpine A424_β està prevista per al 28 de juny. La segona quinzena de juliol es farà una depuració abans de realitzar les sessions de proves a partir d’agost al circuit Paul Ricard.
La Numeració Emblemàtica d’Alpine
L’any 2021, Alpine va anunciar el seu ambiciós pla d’inscriure un parell de cotxes a la categoria Hypercar del WEC (Campionat Mundial de Resistència de la FIA). Així mateix, van revelar la seva intenció de basar el seu nou cotxe al xassís ORECA LMP2 d’última generació. La incursió d’Alpine a la categoria Hypercar es va produir per primera vegada el 2021 amb l’adquisició dels drets d’un cotxe LMP1, el Rebellion R-13 construït per ORECA. Durant la temporada 2022, Alpine va competir amb èxit a la categoria amb aquest cotxe.
Per a la temporada actual, Alpine va prendre la decisió de tornar a la categoria LMP2, en la qual havien aconseguit grans èxits en el passat. Per tal de preparar-se per a un assalt encara més gran el 2024, van ampliar la seva presència a dos cotxes.
La denominació del model segueix la tradicional numeració de tres dígits característica d’Alpine, començant amb el número “4”. El 24 fa referència a la data del seu debut en competició, un detall que sens dubte captura l’atenció dels entusiastes de les curses.
Equips client
Alpine pretén ampliar la seva trajectòria i atraure equips de clients. El funcionament dels cotxes anirà a càrrec de Signatech, un soci de confiança de la marca Dieppe des de l’any 2013. Una associació l’èxit de la qual ja s’ha demostrat amb un historial adquirit gràcies a les excel·lents capacitats operatives dels homes de Philippe Sinault. Alpine també buscarà atreure altres estructures al costat del seu equip oficial Hypercar per poder jugar en diversos fronts, inclòs a través de l’Atlàntic a IMSA.