World RX, tornar a començar

Començar de nou, reempendre la marxa, reiniciar la maquina, ho podem dir de qualsevol manera, però ben seguir que la temporada 2023 al Mundial de Ral·licross, no passarà desapercebuda.

Amb tota mena de contratemps, amb l’inesperat incendi a Lydden Hill i la conseqüent desaparició dels Lancia Delta Tribute i pràcticament tota la instal·lació de Special ONE, l’equip, propietat de Guerlain Chicherit i amb el pilot Sebastien Loeb, van quedar seriosament tocats.

Després de la disputa de les següents cites del mundial de l’especialitat amb l’absència dels RX1e amb motiu de la investigació duta a terme pel promotor del campionat (WRC Rallycross Promoter Gmbh) i de l’organisme de la FIA, també amb Kreisel Electric, proveïdor dels kits elèctrics als equips mundialistes, els pilots de la màxima categoria van haver de continuar mantenint el ritme de competició amb els Zeroid X1 que el preparador català QEV Technolgies proveeix al campionat RX2e.

Les curses de Bèlgica i Alemanya van estar farcides de pilots mundialistes amb altres muntures diferents de les habituals, a Mettet van ser els equips de Kristoffersson Motorsport (KMS) i l’equip de la família Hansen (Hansen World RX Team) qui van provar aquests vehicles fins ara inèdits per als pilots.

A la cita disputada a Estering (Alemanya) fou l’equip CE Dealer Team amb la seva alineació del mundial, la sueca Klara Andersson i el fill del campió de Ral·lis, Marcus Gronhölm, Niclas Gronhölm, qui en aquesta ocasió van provar les noves màquines.

S’han confirmat 8 participants en les darreres proves del campionat 2023 del mundial, sense cap sorpresa, els equips inscrits són els mateixos que s’han involucrat en els vehicles RX1 que es troben apartats mentre que la situació no millori.

La llista confirmada de pilots confirmats es la següent:

KMS (Kristoffersson Motorsport):

  • Johan Kristoffersson
  • Ole Christian Veiby

Hansen World RX Team:

  • Timmy Hansen
  • Kevin Hansen

CE Dealer Team:

  • Niclas Gronhölm
  • Klara Andersson

All Inkl Munnich Motorsport:

  • Rene Munnich
  • Timo Scheider

Bé, amb el final de campionat encara per decidir, s’ha pres la decisió de continuar amb les cites restants, però, amb les investigacions de l’incendi encara en procés tant el promotor com la FIA van arribar a un acord perquè les proves que romanen per disputar es facin amb garanties de màxima seguretat. És per això que els vehicles Zeroid X1 de QEV Technologies faran el seu debut internacional en una competició de Ral·licross. Els vehicles del preparador català ja son camí de Sud-àfrica, el passat Dilluns 25 de Setembre van ser traslladats amb avió de càrrega des de l’Aeroport de Barcelona-El Prat.

Les darreres proves, ambdues a doble cita, suposarà canviar de continents, en aquest cas toca primer marxar cap a l’Àfrica, més concretament a Sud-àfrica, al circuit de Killarney, aquesta cita fa el seu retorn després de vàries temporades d’absència, aquest cop amb la novetat dels vehicles elèctrics.

Aquest retorn de les cites internacionals al mundial de l’especialitat després de la pandèmia, suposa també la novetat de nous esdeveniments i noves localitats, com es el cas de la incursió de Hong Kong, amb una proposta de cursa en el centre neuràlgic de la ciutat asiàtica, lloc que serà partícip del final de temporada, amb una més que probable cursa de nit.



Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments