El Mundial de l’especialitat feia el seu esperat retorn a la competició després d’una llarga aturada.
Encara immers en una més que clara crisi, amb la incertesa de saber el motiu pel qual es va perdre un equip a Lydden Hill amb l’incendi de l’assistència de Special ONE Racing.
Unes circumstàncies inèdites mai vistes al món del Ral·licros, que com ja vàrem informa obligava el promotor a prendre decisions per tal de poder concloure el campionat i poder centrar l’atenció a la pista. l’Empresa catalana QEV Technologies proporcionava 8 unitats dels seus exitosos Zeroid X1, vehicles elèctrics que ja varen ser presents al campionat RX2e que aquest any es va endur el jove pilot suec Nils Andersson, apadrinat per Johan Krisstoffersson i el seu equip.
Quin retorn més ben agraït que ha rebut la comunitat d’aquesta disciplina. I és que, es tornava a disputar una cursa fora d’Europa, fent cap a Sud-àfrica, sent aquest el retorn internacional del mundial al Circuit de Killarney a Ciutat del Cap. Cal recordar que aquest cap de setmana es van disputar dues cites.
Les curses d’inici suposaven una prova de màquines, ja que molts pilots tot i haver disputat algunes curses amb el vehicle, encara s’havien d’acostumar i prendre les mides dels seus «nous» cotxes de competició.
La jornada de dissabte, Cape Town 1, va iniciar amb la SuperPole que es van endur el jove dels germans Hansen, Kevin, que va quedar per davant de Johan Kristoffersson per un marge gairebé inexistent, 6 mil·lèsimes que significava la primera vegada que el multicampió mundial no aconseguia liderar aquesta sessió de qualificació.
Però Johan no va perdonar a la resta de la jornada, imposant el seu habitual domini incontestable a pista tot i estar immers en algunes baralles que amb facilitat es treia de sobre.
La primera de les proves del cap de setmana anava a parar a les seves mans, amb Kevin Hansen acabant en segon lloc, molt a prop del suec i un increïble Timo Scheider aconseguia un tercer lloc molt valuós, comptant que era el seu primer contacte amb el Zeroid X1 igualment que per al seu company i propietari de l’equip All Inkl Munnich Motorsport, Rene Munnich.
— CAPE TOWN 2 —
Diumenge, nou dia, nova prova, tocava tornar a carregar bateries i a fer front a Kristoffersson, qui començava fort la jornada emportant-se la SuperPole, aquesta vegada no la va deixar escapar.
Les curses ens donaven els mateixos protagonistes de la jornada de dissabte, Kevin Hansen i Timo Scheider semblaven estar al mateix nivell de competitivitat que al dissabte desmarcant-se clarament de la resta de competidors, amb Timmy Hansen immers en incidents de cursa i dificultats extres i l’equip CE Dealer amb Niclas Gronholm i Klara Andersson incapaços d’arribar a posicions privilegiades durant tot el cap de setmana.
Timo Scheider va sorprendre a tothom amb una espectacular sortida a la final i amb una gestió immillorable de la seva estratègia joker va impedir que els seus perseguidors poguessin robar-li la victòria final.
Primera victòria de l’alemany al mundial de ral·licròs i per primera vegada aquesta temporada, Johan Kristoffersson no va aconseguir el triomf, no podent arribar millor que el tercer lloc, el segon fou per Kevin Hansen. Sens dubte Timo Scheider va fer història el darrer diumenge, un triomf que va dedicar al seu difunt pare immediatament al ser entrevistat. Felicitats, Timo!
— PROPERA CURSA —
La propera cita, més ben dit cites, ja que tornem a tindre un cap de setmana doble, es disputarà a Hong Kong on recordem que serà el debut de la prova i la primera vegada a Àsia. Circuit urbà construït al bell mig de la ciutat, sens dubte un molt bon al·licient per tancar la temporada 2023 del World RX.