Acabada la temporada 2023 al World Rallycross Championship, la segona que es disputa, cal posar la mirada en el futur de la disciplina.
![](https://i0.wp.com/motoresport.cat/wp-content/uploads/2023/12/Screenshot_2023-12-05-11-24-12-162_com.facebook.katana-edit-1024x1005.jpg?resize=696%2C683&ssl=1)
ES Motorsport, equip provinent de Lituània no és pas un nouvingut al campionat, l’equip capitanejat per Ernestas Staponkus fa el seu retorn a la màxima categoria de l’especialitat.
![](https://i0.wp.com/motoresport.cat/wp-content/uploads/2023/12/fiaworldrx_1632333653892-1024x995-1.jpg?resize=696%2C676&ssl=1)
![](https://i0.wp.com/motoresport.cat/wp-content/uploads/2023/12/Screenshot_2023-12-05-15-31-52-353_com.facebook.katana-edit-1024x816.jpg?resize=696%2C555&ssl=1)
Amb passat al Europeu i diverses presencies al Mundial, amb Janis Baumanis, Andreas Bakkerudi i Kevin Abbring, entre d’altres, l’equip ha estat preparant la seva nova màquina elèctrica amb la que pretén fer front als pilots i equips capdavanters, sens dubte un objectiu molt ambiciós.
Aquest Skoda Fabia RX1e has estat construït amb l’ajut de Blue Engineering i enginyers d’ORECA.
![](https://i0.wp.com/motoresport.cat/wp-content/uploads/2023/12/maxresdefault.jpg?resize=696%2C392&ssl=1)
Com tots els RX1e al Mundial, compten amb un kit electric de Kriesel Electric, el preparador encarregat del subministrament de tota la tecnologia elèctrica als cotxes actuals.
![](https://i0.wp.com/motoresport.cat/wp-content/uploads/2023/12/FIA-Rallycross-RX1e-10-620x413-1.jpg?resize=620%2C413&ssl=1)
Aquest kit inclou dos motors de 250kW, dos inversors amb una bateria de 52.65kWh amb el seu pertinent sistema de refrigeració. Aquest kit genera uns 500 kW, el que equivaldria a una 680 cavalls de força.