World RX: Tornen els Supercars a la màxima categoria

La transició a la tecnologia elèctrica està patint un any amb molts incidents i decisions importants.

El Mundial de Ral·licross patirà unes modificacions substancials al seu procés d’establir la propulsió elèctrica com la tecnologia de l’especialitat, ja que aquest dimecres 6 de desembre el FIA World Motor Sport Council (WMSC) va acordar realitzar diferents canvis al World Rallycross Championship a la reunió celebrat a Baku, capital de l’Azerbaidjan, on precisament el proper divendres se celebra la Gala de premis anual de la FIA.

Haapamaki (Ford Fiesta electric de Stard) sent perseguit per Fraser McConnell (Ford Fiesta de combustió de OlsbergsMSE) via RallyX Nordic

Aquesta idea no ve de nou al món del Ral·licross, altres campionats han estat posant a prova barrejar elèctric i tèrmics, exemples com el British Rallycross Championship (5 Nations) i el RallyX Nordic. És per això que la fórmula ha estat adoptada per la FIA, sent el primer campionat en l’àmbit mundial que accepta competir amb combustió i propulsió elèctrica.

Presentació del nou World Rallycross Championship electric a Trondheim, Noruega. via RedBull Content Pool

Des de la implantació del nou World RX elèctrics, el campionat ha anat de més a menys, baixada notable d’inscrits (10 inscrits per cursa el 2023) i aficionats molt disconformes amb la decisió d’anul·lar per complet la competició als Supercars, que sense cap dubte, eren un dels grans al·licients que donaven sentit al mundial.

Special ONE Racing, foto d’equip a Montalegre, Portugal via Special ONE Racing

Per aquestes raons, i alimentades pel fatídic incident que va consumir l’equip Special ONE Racing de Guerlain Chicherit i Sebastien Loeb, la FIA ha decidit fer un pas enrere.

World Rallycross Championship a Hong Kong – RedBull Content Pool

Els vehicles Zeroid X1 de QEV Technologies, propis de la categoria RX2e, van donar una solució per poder posar fi al 2023 i coronar el campió Johan Kristoffersson a Hong Kong.

ALTRES ACORDS

Una altra decisió que afecta a tots els participants del Mundial és el nou proveïdor de pneumàtics per al 2024, igual que l’altra competició del promotor alemany, canvien de marca de pneumàtics, sent en el cas del World Rallycross.

Hoosier Tire , segona marca de Continental, qui ocupa la vacant de la desapareguda Cooper Tires. Hoosier Racing Tire, per tant, ha estat aprovada per convertir-se en proveïdor exclusiu del Mundial i l’Europeu de l’especialitat en totes les seves categories.

Titans Rallycross series, el pilot CSUCSU i el seu Pantera RX6 al paddock.

A data de la publicació d’aquest article, no tenim confirmació de cap data per la temporada 2024. Tampoc de com aquestes decisions afectaran al campionat ni quins equips confirmen participació en aquest Mundial de Ral·licross redefinit.

La pretemporada 2024 ja comença a escalfar-se de valent, caldrà estar atents a propers anuncis.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments